Ce nu vor angajatorii să vadă pe profilul de Facebook al aplicanţilor

de:
14 aug. 2014
0 Afișari
Ce nu vor angajatorii să vadă pe profilul de Facebook al aplicanţilor

Angajatorii dau din ce în ce mai multă importanţă profilului de pe reţelele sociale al aplicanţilor. Faptul că angajatorul, după ce îţi verifică CV-ul, aruncă o privire şi pe profilul tău de Facebook nu este o noutate. Totuşi, numărul care sunt respinşi după acest “test” este în continuă creştere, arată un studiu efectuat de unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare din lume, Career Builder, citat de gq.ro. Conform acestuia, 43% dintre angajatori se folosesc de reţelele sociale pentru a-şi tria posibilii angajaţi, faţă de 39% care făceau asta în 2013 şi 36% în 2012. În plus, unul din cinci angajatori care nu fac asta în prezent intenţionează să o facă, astfel că procentul va creşte în continuare considerabil. 

După chestionarea a 2.138 de manageri şi angajaţi ai departamentelor de resurse umane, studiul arată că 46% dintre ei au decis să renunţe la candidaţii care postează fotografii şi informaţii provocatoare sau indecente. Surprinzător, procentul angajatorilor care sunt deranjaţi de faptul că aplicantul este consumator de alcool sau chiar droguri este ceva mai mic: 41. Alte lucruri pentru care aceştia au spus că iau în considerare respingerea unui candidat sunt: vorbeşte de rău despre compania la care a lucrat anterior sau despre foşti colegi (36%), are proaste abilităţi de comunicare (32%), este rasist sau misogin (respectiv misandră). Nu te bucura, Brunetzelul Love, încă nu ai scăpat: 21 dintre angajatori te vor refuza pentru că nu îţi foloseşti numele real, ci un nickname stupid.

Există însă şi o parte bună. Angajatorul nu te caută pe reţelele sociale doar pentru a îţi găsi nod în papură, ci şi pentru a remarca eventuale plusuri. O treime dintre ei au fost determinaţi de anumite aspecte pozitive să avanseze o persoană pe lista priorităţilor.

În acest caz, subiectivitatea joacă un rol destul de important: aproape jumătate dintre angajatori au ales un anumit candidat pentru că acesta le-a lăsat impresia că are o personalitate plăcută, care l-ar ajuta să se integreze uşor în companie. Informaţiile de background atârnă şi ele decisiv: 45% dintre cei care se ocupă de angajări au fost convinşi prin intermediul reţelelor sociale că aplicantul are calificarea profesională necesară pentru a face faţă cu brio pe noul post. Aceştia au mai fost impresionaţi şi de alte aspecte: potenţialul angajat deţine un site care emană profesionalism (43%), are o arie largă de interese (40%), are abilităţi excelente de comunicare (40%), este creativ (36%) sau a primit în trecut premii pentru munca depusă (31%).

Popularitatea nu este o prioritate: doar 14% dintre angajatori au fost impresionaţi de faptul că aplicantul avea un număr foarte mare de urmăritori.

Cookies