Cum ne păcălesc magazinele de cartier: cu promoţii false şi mâncare improprie consumului uman

de:
03 feb. 2011
0 afișări
Cum ne păcălesc magazinele de cartier: cu promoţii false şi mâncare improprie consumului uman

Comisarii ANPC au dispus totodată retragerea definitivă din comerţ a 72 de kilograme de produse alimentare considerate improprii consumului uman, iar o tonă de alimente a fost oprită temporar de la vânzare, până la remedierea deficienţelor.

„Printre abaterile cele mai grave semnalate de ANPC la magazinele de cartier din Bucureşti se numără comercializarea de produse alimentare cu deficienţe de calitate, respectiv legume şi fructe comercializate în vrac ce prezentau deprecieri calitative, respectiv cartofi atacaţi de putregai, castraveţi având culoare modificată, atacaţi de boli criptogamice şi mucegai negru, kiwi cu pulpă moale şi început de fermentare, dar şi ulei de palmier rafinat nehidrogenat, cu data durabilităţii minimale depăţită din 30.11.2010”, se specifică în documentul ANPC.

Conform sursei citate, comercianţii din Capitală au fost sancţionaţi contravenţional şi pentru nerespectarea prevederilor privind publicitatea produselor. Astfel, chiar dacă unii agenţii economici se lăudau că au şase produse la promoţie, în realitate, la raft, inspectorii ANPC nu au găsit decât maxim patru produse cu preţ redus. „De asemenea, la produsul pate vegetal promoţional având imprimat pe etichetă “Super ofertă 120 g+ 25 g gratis”, nu exista în magazine produsul cu cantiatea netă de 120 g pentru a putea compara preţurile şi a cuantifica beneficiul ofertei”, se menţionează în raportul de control al ANPC.

În cazul produselor nealimentare comercializate, cum ar fi de exemplu gelul de duş, fixativul, crema de pantofi sau detergentul, au fost constatate deficienţe privind informarea consumatorilor, respectiv lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare-caracterizare, lipsa denumirii produsului, lista ingredientelor fiind parţial acoperită de o altă etichetă.

Cookies