Ce le-a cerut BNR băncilor după sesizări ale clienţilor care au luat mai puţini bani decât au depus

de:
19 feb. 2014
2 Afișari
Ce le-a cerut BNR băncilor după sesizări ale clienţilor care au luat mai puţini bani decât au depus

„La nivelul Băncii Naţionale a României s-au primit o serie de sesizări care vizează aspecte privind modalitatea prin care unele instituţii de credit procedează la modificarea dobânzilor bonificate la sursele atrase la termen de la populaţie în sens descrescător concomitent cu majorarea nivelului comisioanelor practicate generând, astfel, situaţii în care suma care revine deponentului (depozit plus dobândă aferentă) la momentul lichidării este sub valoarea depozitului la data constituirii. Mai mult, astfel de informaţii au fost intens mediatízate”, se arată în circulara transmisă de BNR în sistemul bancar şi obţinută de Mediafax, citat de digi24.ro.

Banca centrală a solicitat conducerilor instituţiilor de credit să ia măsuri pentru remedierea unor astfel de situaţii şi să le comunice până la finele acestei luni, invocând, pe lângă riscul reputaţional, şi prevederile legale privind practici bancare prudente în relaţia cu clientela.

„Având în vedere cele menţionate mai sus, şi riscul reputaţional la care poate fí expusă instituţia dumneavostră de credit, în temeiul dispoziţiilor art.101 alin.2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, vă solicităm să întreprindeţi măsurile care se impun astfel încât să se asigure respectarea prevederilor legale aferente unei practici bancare prudente în relaţia cu clientela, acestea urmând să fie comunicate Băncii Naţionale a României până cel târziu la data de 28.02.2014”, se mai spune în scrisoare.

Cookies