ESENTIAL

Ce inaugurează Oprescu? Pasajul Basarab nu e gata

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a transmis miercuri un e-mail în care prezintă situaţia la zi a stadiului lucrărilor ce mai trebuie efectuate la Pasajul Basarab. Asta după ce primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prelungit de mai multe ori termenul de inaugurare a podului hobanat, ultimele motive invocate fiind că mai trebuie efectuate teste de rezistenţă cu mai multe încărcături de tramvaie.

„Pentru clarificarea situaţiei existente în ceea ce priveşte punerea în funcţiune a obiectivului Pasajul Basarab din Bucureşti şi a implicării Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) în acest proces, vă informăm următoarele: la începutul acestei săptămâni, reprezentanţi ai ISC au constatat, la faţa locului, că mai sunt de executat diferite izolaţii şi lucrări la căile de rulare şi la cele de acces”, se precizează în e-mailul transmis de MDRT.

În replică, primarul general a declarat miercuri că joi – 9 iunie 2011 se va constitui Comisia de Recepţie a lucrării. „În momentul încheierii raportului final al comisiei, se va întocmi procesul verbal, moment în care putem considera că obiectivul de investiţi îndeplineşte condiţiile tehnice şi de siguranţă a traficului pentru a fi dat în folosinţă”, a precizat Sorin Oprescu. El a mai spus că detaliile la care fac referire inspectorii ISC sunt doar finisaje, recepţia lucrărilor putând fi realizată şi în timp ce se lucrează la ele.

Pasajul a trecut şi testele de rezistenţă realizate săptămâna trecută. Într-o scrisoare adresată constructorilor se menţionează: „Am primit rezultatele testelor de încărcare a convoaielor 3 şi 4 (încărcarea maximă). Am analizat aceste rezultate şi le considerăm favorabile. Nu mai sunt necesare alte teste suplimentare”.

Primarul general nu a precizat o dată precisă pentru inaugurarea pasajului. El a menţionat însă că în contract este menţionată ca dată de finalizare a lucrărilor 12 iulie 2011.

Chiar dacă pasajul Basarab e finalizat doar în proporţie de 98%, potrivit unor surse oficiale, edilul şef susţinea, la sfârşitul lunii mai, într-una din vizitele de lucru pe şantier că inaugurarea Pasajului Basarab este o chestiune de „câteva ore şi de zile”. „După ce terminăm cu probele acestea, necesare deschiderii unui pasaj, cât de curând după aceea îi dăm drumul. Este o chestiune de ore şi de zile”, a declarat Oprescu pe 31 mai 2011, în prima zi de testare a podului hobanat al Pasajului Basarab.

Mult mai aproape însă, respectiv marţi 7 iunie 2011, edliul Oprescu susţinea că nu se înregistrează întârzieri la deschiderea Pasajului Basarab, chiar dacă în urmă cu câteva luni, primarul general declarase că se va circula pe podul hobanat pe 1 iunie.

Garanţia tehnică a pasajului, asigurată de constructori (companiile FCC Construction Spania şi Astaldi Italia), este de zece ani.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Ce înseamnă Pasajul Basarab

– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m

– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)

– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km

– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m

– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button