Ce faci când Enel îţi prăjeşte electrocasnicele? CUM ÎNCASEZI DESPĂGUBIRI

de:
03 mai 2011
29 Afișari
Ce faci când Enel îţi prăjeşte electrocasnicele? CUM ÎNCASEZI DESPĂGUBIRI

Procedura de recuperare a banilor pentru aparatura defectată de fluctuaţiile de tensiune este destul de anevoioasă şi de durată, potrivit prevederilor legale în vigoare. Astfel, dacă frigiderul, maşina de spălat, plasma, combina muzicală sau cuptorul cu microunde nu mai funcţionează după întreruperi frecvente de curent, când alimentarea se reia la o tensiune prea mare, clienţii Enel trebuie să anunţe compania în termen de maxim trei zile de la producerea şocului de tensiune.

„Potrivit legislaţiei româneşti (HG 1007/2004 – Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice) şi a contractelor încheiate cu consumatorii casnici, furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri consumatorului, în cazul deteriorării unor receptoare electrice, în anumite condiţii. Astfel, despăgubirile se plătesc titularului de contract dacă, din vina dovedită a furnizorului, în instalaţiile electrice au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare”, au transmis reprezentanţii Enel România la solicitarea B365.ro.

Conform sursei citate, în cel mult trei zile, abonatul trebuie să anunţe în scris furnizorul de curent că electrocasnicele s-au stricat, Enel având obligaţia să verifice dacă sesizarea bucureşteanului este sau nu întemeiată. În cazul în care reclamaţia se confirmă, clientul poate duce aparatura la reparat.

Păstraţi facturile de achiziţionare

„Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată să facă astfel de reparaţii. Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor”, au menţionat oficialii Enel.

Pentru a se vedea însă cu banii în mână, păgubitul trebuie să fie capabil să demonstreze că a cumpărat aparatele electrocasnice întrucât Enel poate solicita consumatorului documente prin care să dovedească dreptul de proprietate asupra aparaturii din casă, care s-a stricat în urma fluctuaţiilor de tensiune.

După ce este formulată cererea de despăgubire, furnizorul verifică şi dacă receptoarele defecte sunt omologate şi au fost alimentate corect cu energie electrică, conform prescripţiilor tehnice în vigoare, au specificat reprezentanţii companiei de electricitate.

Bucureştenii, nemulţumiţi că nu le ajung facturile în cutia poştală

În primul trimestru al acestui an, aproximativ 150 de bucureşteni s-au plâns la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) din cauza serviciilor furnizorilor de energie electrică. Potrivit datelor centralizate de instituţie, cele mai des invocate motive sunt opririle frecvente de curent electric, facturarea incorectă a consumului, întârzieri la emiterea facturilor, motiv din care abonaţii au fost nevoiţi să plătească penalităţi sau chiar neprimirea facturilor o perioadă mai lungă de timp.

Reprezentanţii Enel susţin că astfel de situaţii ar putea fi evitate dacă bucureştenii ar utiliza mai mult mijloacele alternative de informare şi plată. „În cazul în care factura de energie electrică nu ajunge la domiciliul clientului sau ajunge cu întârziere, clientul poate verifica valoarea acesteia prin intermediului aplicaţiei MyEnel de pe website-ul nostru www.enel.ro sau sunând gratuit la Info Enel 0800 07 08 09 ( număr valabil şi pentru serviciul Telecitire), unde poate obţine informaţii personalizate despre factură, în baza codului Eneltel. Tot prin intermediul Info Enel poate solicita asistenţă din partea unui operator, de luni până vineri între orele 8.00 – 20.00 şi sâmbăta între orele 8.00 – 13.00″, au specificat reprezentanţii companiei Enel.

Abonaţii Enel pot plăti consumul de curent electric, fără penalităţi, în termen de 15 zile de la emiterea facturii, la care se adaugă 30 de zile, termen de graţie în care nu se percep costuri suplimentare. În cazul în care factura nu este achitată pe parcursul termenului de graţie, se calculează penalităţi de întârziere pentru fiecare zi de neplată, respectiv din a 16-a zi de la data emiterii facturii.

Cookies