ARHIVA B365

Ce este un drum expres şi cum se deosebeşte de o autostradă. Diferențe și asemănări

MasterPlanul General de Transporturi (MPGT), documentul esential pentru strategia infrastructurii in tara noastra, va fi facut public maine, potrivit HotNews.ro, care a obtinut prin surse apropiate situatiei imagini si informatii din document.

Cea mai importanta informatie o reprezinta schimbarea de optica in domeniul autostrazilor. Practic, prin MPGT autoritatile din Romania vor sa se axeze pe realizarea de drumuri expres, iar multe din rutele cunoscute pana acum ca autostrazi au fost trecute ca drumuri expres in noile planuri.

Printre autostrazile transformate in drumuri expres se numara si Sibiu – Pitesti, tronson esential pentru inchiderea coridorului de transport european prioritar din tara noastra. Practic, guvernul prin MPGT vrea realizarea a peste 2.300 de km de drumuri expres si inca 480 de km de autostrada fata de ce avem acum (cca. 450 km).

Surse ministeriale sustin ca realizarea drumurilor expres in MPGT ar urma sa coste chiar si cu o treime mai putin decat in cazul unei autostrazi, doar ca toate drumurile expres vor fi facute cu viziune pe viitor astfel incat la momentul potrivit sa fie transformate in autostrazi. Astfel, din start exproprierile se vor face pe culoare de 70 de m, cum se intampla acum in cazul autostrazilor, si ca spatiile pastrate libere si amenajarea nodurilor rutiere va permite un upgrade al drumului mai usor pe viitor la categoaria „autostrada”.

In Romania, in momentul de fata, nu exista nici un drum expres, ci cel mult tronsoane mici care pot fi asimilate unor drumuri expres. Pentru categoria de sosea „drum expres”, autoritatile au elaborat un normativ, cu specificatii stricte care, in mare, nu difera foarte mult de specificatiile unei autostrazi.

Sigur, exista diferente, iar cea mai mare o reprezinta prezenta pe autostrada a unei benzi de urgenta pe fiecare sens. Alta diferenta o reprezinta faptul ca pe drumurile expres, in functie de relief, pot sau nu exista benzi de accelerare/decelerare si ca benzile de circulatie sunt cu 25 de centimetri mai inguste.

Cat priveste viteza de deplasare, aceasta ajunge la maxim 120 km/h la campie.

Mai multe detalii pe HotNews.ro.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button