Ce e cu extraordinara „Cometă Verde”, despre care vorbeau azi de zor în STB o fetiță și bunica ei. Când și unde o putem vedea

25 ian. 2023
162 afișări
Ce e cu extraordinara
Ce e cu extraordinara "Cometă Verde", despre care vorbeau azi de zor în STB o fetiță și bunica ei. Când și unde o putem vedea | Sursa foto: screenshot Ștefan Pop-Coț/Facebook

Cine este faimoasa ”Cometă Verde” sau, după denumirea ei științifică, C/2022 E3? Nu prea poate fi văzută cu ochiul liber, însă cu ajutorul unui binoclu sau al unui telescop, poate fi admirată lejer. Cometa se apropie rapid de Terra și, stați liniștiți, nu reprezintă niciun pericol pentru planetă. Cometa asta verde despre care vorbește toată lumea acum a fost descoperită în martie anul trecut, în California.

Cometa care a devenit subiect de bârfă prin București

Se tot aude cum că ar trece o Cometă pe lângă planeta noastră. Dar cine este această Cometă și de unde a apărut ea?

ZTF (C/2022 E3) – în folclorul urban se cheamă deja „Cometa Verde” – a fost descoperită în martie în anul 2022 de astronomii Bryce Bolin și Frank Masci, cu ajutorul observatorului Palomar din California, în cadrul programului de observare Zwicky Transient Facility. Ea a ajuns la cel mai apropiat punct al său față de Soare pe 12 ianuarie. De la începutul lunii februarie, Cometa o să devină din ce în ce mai vizibilă pentru ochiul uman.

Cometa Verde
Sursa foto: Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”

Când și cum poate fi observată Cometa vedetă

După cum este menționat și de Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” într-o postare publicată pe Facebook:

Perioada cea mai bună pentru observații vine în primele zile din februarie, când cometa se va afla la cea mai mică depărtare de Pământ (40 de milioane de km).

Cometa Verde va fi vizibilă cel mai bine la începutul lunii februarie, mai exact pe 1 februarie. Dar să știți că ea se vede binișor și în intervalul 30 ianuarie-5 februarie. Dacă vreți o imagine mai clară, trebuie să mergeți într-un loc  mai îndepărtat de luminile orașului și mai e de îndeplinit și condiția cerului senin.

Cometa va trece și prin preajma stelei Polare, a stelei Capella, a planetei Marte și a stelei Aldebaran. Trecerea ei este un eveniment care este foarte rar și nu e de ratat.