N-ai cum să nu le observi, ba din contră, îţi sar în ochi de la distanţă. Au reclame luminoase stridente şi geamuri mate, care acţionează ca o barieră între decenţa diurnă a trecătorilor şi universul sexual artificial de dinăuntru. Rareori vezi pe cineva care să le treacă pragul. Totuşi, afacerea merge.
Pentru a vedea preferinţele bucureştenilor care trec de cealaltă parte a vitrinelor fumurii, B365.ro a cutreierat mai multe sex-shopuri din Capitală, în zona Bulevardului Magheru, Piaţa Amzei şi Howard Johnson.
Odată intrat într-un magazine erotic, eşti purtat într-o lume fabuloasă, de basm, populată cu ”forme de viaţă” bazate pe cauciuc: falusuri hipertorfiate, cu excrescenţe fantasmagorice menite să gâdile până şi cele mai tainice zone erogene, şi păpuşi gonflabile, unele mai subţirele, altele mai dolofane, care-şi pun necondiţionat orificiile la dispoziţia stăpânilor. În plus, rafturile mai găzduiesc tot soiul de minunăţii, precum şiraguri supradimensionate, veşminte colorate aprins şi poţiuni magice.
Din discuţiile cu vânzătorii reiese că românii apelează cel mai des la sex-shopuri pentru a cumpăra cadouri trăznite, cu tentă sexuală, cu ocazia unor petreceri. Văcuţele gonflabile erotice, măştile cu penis în loc de nas, lenjeria comestibilă sau vibratoarele în formă de porumb sunt câteva dintre câteva dintre produsele cu mare trecere printre bucureştenii în căutare de cadouri inedite. Alţii consideră însă că vibratoarele obişnuite sau costumaţiile sexy, care acoperă toate meseriile pe care bărbaţii le-au înglobat vreodată în fanteziile lor sexuale, sunt suficiente pentru a stârni hohote de râs din partea sărbătoriţilor.
Este greu însă de trasat o linie între cei care cumpără jucării erotice pentru a le oferi în dar şi cei care le cumpără pentru ei înşişi. Asta din cauză că pudoarea îi face pe bucureşteni să pretindă, în majoritatea cazurilor şi neîntrebaţi, că achiziţionează produsele din sex shopuri pentru altcineva.
Cele mai populare produse pentru uz personal sunt uleiurile şi spray-urile pentru îmbunătăţirea potenţei şi vibratoarele. Cei mai fideli clienţi sunt bărbaţii, deşi magazinele sunt vizitate şi de femei singure şi de cupluri. Cei mai tineri dintre clienţii de sex masculin, fireşte peste 18 ani, se dau în vânt după produsele de prelungire a erecţiei, dar şi după picăturile afrodisiace, menite a fi strecurate în băuturile partenerelor pentru a le stârni poftele carnale. Femeile optează pentru vibratoare, preferabil nu foarte mari, pentru a nu le crea complexe partenerilor. Există şi excepţii. Din când în când, îşi mai fac apariţia în magazine femei arătoase de până în 30 de ani, care îşi vâră la plecare în poşete falusuri de cauciuc care, din cauza dimensiunilor lor remarcabile, cu greu duc cu gândul spre specia umană. În opinia vânzătorilor, aceste tinere îşi câştigă existenţa din videochat-uri şi folosesc vibratoarele gigantice drept elemente de butaforie în scenetele lascive care fac să saliveze în faţa monitoarelor bărbaţi aflaţi la mii de kilometri distanţă.
În ceea ce priveşte costumaţiile sexy, care transformă femeile în cadâne, poliţiste sau stewardese, acestea sunt achiziţionate atât de bărbaţi care vor să le facă o surpriză partenerelor cât şi invers. Cuplurile care merg împreună la cumpărături în sex shopuri preferă în schimb jucăriile sexuale, care variază de la cătuşe la bile pentru orgasm şi vibratoare cu forme care mai de care mai abracadabrante.