Cauza tasării sistemului rutier din centrul Bucureștiului: În Pasajul Unirii curge apă de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani, anunță PS4

20 ian. 2023
4518 Afișari
Cauza tasării sistemului rutier din centrul Bucureștiului: În Pasajul Unirii curge apă de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani, anunță PS4
Cauza tasării sistemului rutier din centrul Bucureștiului: În Pasajul Unirii curge apă de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani, anunță PS4. Sursa foto: Agerpres

În Pasajul Unirii curge apă de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani. Aceasta este cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, identificată de specialiști, anunță Primăria Sectorului 4.

În Pasajul Unirii curge apă de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani

La intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu s-au realizat foraje exploratoare, iar concluzia echipei de specialiști este următoarea: sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale ce aparține companiei APA NOVA, transmite PS4 într-un comunicat de presă, vineri, 20 ianuarie 2023.

Ținând cont că nu s-a intervenit la această conductă de aproximativ 40 de ani, aici au apărut fisuri, iar apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută în interiorul tunelului rutier.

În urma constatării, Primăria Sectorului 4 transmite că APA NOVA va continua cu lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, 23 ianuarie. Compania și-a propus să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.

„Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități)”, spune PS4.

Pentru moment, partea carosabilă a fost readusă la starea inițială

Ca urmare a celor constatate, după ce s-a consultat cu specialiștii Apa Nova și cu specialiștii de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a decis să readucă la starea inițială acea parte carosabilă. Urmează ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.

„Totodată, precizăm că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial”, conchide sursa citată.

Cookies