ARHIVA B365

Câţi bani face o florărie online

Cele peste 2.000 de florării împart o piață estimată, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, după cum a declarat Marius Dosinescu, CEO și fondator al florăriilor FlorideLux.ro, în cadrul Conferinței Naționale a Industriei Florilor.

Dacă sectorul florăriilor clasice pierde ușor teren, industria online de flori crește anual cu 30%.

Impulsionaţi de dorinţa de a obţine câştiguri rapid şi uşor, antreprenorii pierd din vedere aspecte importante, precum migrarea clienţilor, sezonalitatea unui astfel de business sau investiţiile constante care trebuie realizate.

La ora actuală, principalele probleme ale pieței românești de flori sunt date de lipsa producătorilor locali sau a unor programe din fonduri europene de încurajare a producției locale de flori, de concurența neloială, de inexistența reglementărilor legislative clare sau a informatizării florăriilor și slaba pregătire în domeniu. Totodată, faptul că nu există o organizație care să pună bazele unor proiecte de anvergură în această industrie, constituie o piedică în calea dezvoltării pieței de profil. „Majoritatea celor care îşi deschid florării online nu ia în considerare faptul că profitabilitatea variază în funcţie de cerere şi sezonalitate şi că, spre deosebire de florăriile tradiționale, aceasta coboară considerabil în perioada februarie – martie, când volumele vândute cresc. Acest lucru se întâmplă deoarece se măreşte aparatul logistic şi scade tichetul mediu de comandă”, a punctat CEO-ul florăriilor FlorideLux.ro.

De asemenea, potrivit lui Marius Dosinescu, se omite un aspect important, legat de clienţi, care fie migrează foarte uşor de la un brand la altul, mai ales dacă achiziționează ocazional flori, fie rămân credincioşi unei singure florării, dacă fac cumpărături frecvent.

Pe de altă parte, este un mit acela că profitul se arată imediat într-o astfel de afacere, fiind nevoie de un minim de trei ani de investiţii constante pentru acest lucru.

Cu marje de profitabilitate cuprinse între 10% şi 30%, piaţa florăriilor online este atractivă pentru mulţi români, lucru pozitiv, deoarece contribuie la popularizarea acestui tip de business în rândul clienţilor.

„Piaţa florăriilor offline a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut şi a fost caracterizată de un trend pozitiv către reglementare şi fiscalizare corectă. Din întreaga industrie de floristică, piața online de flori reprezintă circa 2,5%, iar din punct de vedere al valorii, circa 2,5 milioane de euro”, a explicat Marius Dosinescu.

După cum menționează acesta, românii au început să prefere tot mai mult achizițiile pe internet, drept pentru care și vânzările florăriilor online cresc cu 30% de la an la an.

Ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar și a scăderii puterii de cumpărare, a faptului că florile se află la vârful piramidei nevoilor zilnice, industria florăriilor clasice va cunoaște un regres în 2013, piața urmând să coboare la nivelul de 190 de milioane de euro.

În ceea ce privește florăriile virtuale, acestea beneficiază de o mai mare stabilitate. La momentul actual, circa 130 de astfel de magazine online își împart piața pe care operează, din care fac parte nouă jucători importanţi.

„Florăriile FlorideLux.ro au o cotă de 25% din piaţă, ceilalţi jucători majori împart 60%, iar alte 120 de florării online declarate – 15% din aceasta”, a precizat fondatorul florăriilor FlorideLux.ro.

Astfel, în contextul în care FlorideLux.ro au o cotă de piaţă de 25%, iar piaţa florilor online este de 2,5 milioane euro, rezultă că afacerile companiei se ridică la circa 625.000 euro pe an. 

Piaţa de florării online are și ea o altă serie de dezavantaje, precum încrederea scăzută a consumatorilor în mediul online, serviciile neprofesionale oferite de unele florării noi care intră pe piaţă sau lipsa informaţiilor corecte disponibile pe anumite site-uri. De asemenea, multe florării online au site-urile neactualizate, rezultatele financiare nepublicate, iar datele de contact invalide, spun reprezentanţii FlorideLux.ro.

În acest context, Dosinescu este de părere că antreprenoriatul în acest domeniu trebuie sprijinit prin transfer de know-how, iar o creștere importantă a pieței poate veni din zona de francizare.

Florăriile FlorideLux, sunt prezente în România de mai bine de 10 ani şi oferă produse și servicii pentru: buchete și aranjamente florale, coșuri cadou, flori funerare, cadouri business, concepte florale de anvergură, design profesional pentru Crăciun și alte evenimente importante, cu livrare oriunde în România. Din iulie 2013, grupul FlorideLux s-a extins la nivel global, prin afilierea la 1800Flowers.com și alăturarea la cea mai mare rețea de florării din lume, Bloomnet, lucru ce permite și livrarea rapidă de buchete oriunde în lume.

Website-urile care fac parte din rețeaua florăriilor FlorideLux sunt: www.floridelux.ro, www.cosuridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.deluxeflowershop.com, www.gradinidelux.ro, www.decoratiunidecraciun.ro, www.braziartificiali.ro, www.braziinghiveci.ro, www.petaledeviata.ro.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button