În perioada sarcinii și în primii 3 ani din viață ai copilului, mamele din România alocă bugete generoase pentru produsele și accesoriile destinate celor mici, potrivit Bebikut.ro, magazin online de pe piața locală, specializat în comercializarea de articole premium pentru copiii de până în 5 ani.
Astfel, potrivit Mariei Martac, reprezentantă a magazinului Bebikut.ro, familiile din România cu venituri peste medie cheltuiesc lunar între 1.000 și 3.000 de lei pentru produsele speciale pentru copii, mare parte dintre mame punând un accent deosebit pe calitatea articolelor achiziționate și pe ultimele tendințe în materie de modă, design și funcționalitate atunci când vine vorba de alimentația, îngrijirea, alegerea vestimentației sau mobilarea camerei celor mici.
„Alimentele speciale pentru copii (lapte praf, ceaiuri, piureuri, deserturi), hainele, accesoriile, mobilierul, jucăriile și, în general, toate produsele destinate trusoului bebelușului (pătuț, cărucior, cădiță, aparate de monitorizare, scutece, biberoane, suzete, sterilizatoare), se regăsesc în topul celor mai bine vândute articole din magazin. De asemenea, o pondere semnificativă din vânzări o au și jucăriile pentru exterior (triciclete, trotinete, role, biciclete) sau produsele de curățat bio, precum sunt detergenții naturali pentru haine, jucării, parchet, fructe sau produsele de igienă pentru copii”, a declarat Maria Martac, director general al Bebikut.ro.
În timp ce valoarea medie a unui coș de alimente pentru copii se ridică la aproximativ 250 lei, o singură comandă online se poate ridica și la peste 500 lei dacă în coșul de cumpărături se adaugă obiecte vestimentare, scutece, jucării, accesorii sau produse de îngrijire și depășește valoarea de 1.000 de lei atunci când vine vorba de achiziționarea de cărucioare, aparatură specială (monitorizare video și audio, umidificatoare, purificatoare, termometre) sau piese de mobilier pentru camera copilului. Desigur, valoarea coșului de cumpărături variază foarte mult și în funcție de veniturile familiei, persoanele cu venituri medii acordând mai multă importanță alimentației și îngrijirii corespunzătoare a copilului decât jucăriilor, accesoriilor moderne sau pieselor de mobilier de ultimă generație.
Nici produsele destinate viitoarelor mămici nu sunt ignorate, potrivit reprezentantei magazinului în ultimul trimestru din sarcină femeile însărcinate devenind din ce în ce mai interesate de următorul eveniment important din viața lor. Conform Mariei Martac, acest lucru este datorat atât creșterii mediei de vârstă la care majoritatea femeilor din România devin mame (peste 25 de ani), cât și a multitudinii surselor de informare și educare cu privire la aceste aspecte.
„În ultimii ani am observat că majoritatea mamelor din România au devenit, la rândul lor, din ce în ce mai responsabile și mai preocupate de menținera sănătății și a siluetei în perioada sarcinii. Astfel, viitoarele mame pun și ele un accent din ce în ce mai mare pe o alimentație corectă, pe produsele speciale de îngrijire sau pe haine corespunzătoare, vânzările de pe acest segment înregistrând o creștere constantă, de la un an la altul”, a mai spus Maria Martac.
În lunile noiembrie – decembrie se observă o creștere semnificativă pe segmentul de cadouri și jucării
În ceea ce privește evoluția vânzărilor din magazinele de specialitate destinate copiilor, potrivit Bebikut.ro, în lunile noiembrie-decembrie, și, în special, în perioada premergătoare Sărbătorilor de iarnă, se înregistrează o creștere de peste 20% pe segmentul de cadouri și jucării, atât în valoarea coșului mediu de cumpărături, cât și în volumul comenzilor.
„Din experiența anilor trecuți, clienții noștri sunt destul de entuziaști în perioada Sărbătorilor de iarnă, acest lucru fiind vizibil atât în ceea ce privește volumul de vânzări, cât și în comportamentul de consum. Cu toate acestea, creșterea comenzilor și a coșului mediu de cumpărături asociate lunilor noiembrie-decembrie nu este datorată doar Sărbătorilor, cât și intrării în magazin a noilor colecții de jucării, haine și decorațiuni pentru copii, care, în general, se lansează toamna”, a subliniat Maria Martac.
Potrivit magazinului online, în topul orașelor cu cele mai mari comenzi se regăsește Bucureștiul, urmat îndeaproape de Constanța, Cluj, Ploiești, Craiova și Iași.