Vânzările magazinelor din centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, deţinut de compania israeliană AFI Europe, au crescut în prima jumătate a acestui an cu 9%, la nivelul de 91 milioane de euro, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor transmise de companie către ZF. Calculat în lei, vânzările mallului au crescut cu 14% în aceeaşi perioadă.
„Rapoartele financiare aferente primelor şase luni indică o creştere cu aproximativ 14% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similară a anului precedent. (…) Mallul este departe de a-şi fi atins potenţialul maxim în materie de trafic şi venituri”, afirmă Israel Vizel, general manager al AFI Palace Cotroceni, pentru Ziarul Financiar.
Vânzările mallului de la Cotroceni au crescut şi pe fondul unei reveniri destul de consistente a consumului la începutul acestui an, datele Institutului Naţional de Statistică indicând un avans de 4,6% în intervalul ianuarie-mai, după o lungă perioadă de scădere.
Mallul de la Cotroceni, finalizat în toamna anului 2009 în urma unei investiţii de 300 de milioane de euro, are printre chiriaşi companii ca Real, Inditex, H&M, C&A sau Cinema City.
Retailerii din cadrul AFI Palace Cotroceni au realizat anul trecut vânzări cumulate de 181,8 mil. euro, în timp ce cifra de afaceri a companiei care deţine centrul comercial s-a ridicat la 25,2 mil. euro, venituri realizate în primul rând din închirierea spaţiilor mallului cu o suprafaţă de circa 76.000 mp. Cu alte cuvinte, aproape 14% din vânzările retailerilor s-au îndreptat către închirierea spaţiilor.
Dacă ritmul de creştere va fi păstrat, mallul de la Cotroceni ar putea ajunge în acest an la vânzări de aproape 200 mil. euro, ţinând cont de faptul că decembrie este, de regulă, cea mai bună lună pentru cumpărături.