ÎN BUCUREȘTI

Cătălin Drulă: La Metrorex există personal angajat doar pe hârtie

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că Metrorex nu și-a plătit contribuțiile sociale ale angajaților la bugetul de stat pentru anul trecut, în valoare de 213 milioane lei. Potrivit acestuia, compania de transport subteran are pierderi lunare de 40 de milioane de ieri, și există cazuri ale mai unor angajați care figurează doar pe hârtie, aceștia trec foarte rar sau deloc pe la locul de muncă. În acest sens vor fi desfășurate verificări, spune ministrul.

Compania de transport în comun Metrorex nu și-a plătit taxele și impozitele către stat în perioada martie-decembrie 2020, a declarat Cătălin Drulă într-un interviu pentru Rador, potrivit Aleph News. Mai mult, deși compania înregistrează pierderi lunare de aproape 40 de milioane de lei, ministrul a declarat că nu majorarea tarifului pentru călători va scăpa societatea de datorii.

„Există personal angajat doar pe hârtie”, anunță Drulă

Ministrul acuză măririle de salarii pe care le-au primit angajații anul trecut, în condițiile în care Metrorex nu și-a plătit dările și mai are și pierderi lunare ridicate.

„Nu creșterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, și vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenție lunar, din bugetul național, 11 milioane din încasări de bilete și au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel, un lucru care este puțin știut este că anul trecut Metrorex, între martie și decembrie, nu și-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuțiile obligatorii, pensii, sănătate, șomaj, cinci milioane sunt penalități și în aceste condiții li s-au mărit salariile. Avem și informații că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe acești indivizi”, a declarat Cătălin Drulă.

Ar trebui majorat prețul unei călătorii la 50 de lei, consideră Ion Rădoi

Pentru ca noua conducere Metrorex și ministrul Transportului să își atingă obiectivul – și anume transformarea Metrorex într-o companie rentabilă, prețul unei călătorii ar trebui majorat la 50 de lei, spune președintele sindicatului „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou.

Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a spus Ion Rădoi.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button