Cât timp pierd bucureștenii zilnic căutând un loc de parcare? Mult, mai mult decât trebuie, potrivit ultimului studiu

28 mai 2021
90 afișări
Cât timp pierd bucureștenii zilnic căutând un loc de parcare? Mult, mai mult decât trebuie, potrivit ultimului studiu

Traficul infernal din București de la orele de vârf nu mai este o necunoscută pentru locuitorii orașului. Dimineața și seara, bulevardele și străzile se transformă în coloane nesfârșite de mașini care mai mult stau decât merg. Desigur, după ce ies din trafic, urmează o parte la fel de grea - găsirea unui loc liber de parcare în marea de mașini de pe trotuare și de pe lângă clădiri.

Potrivit studiului realizat de o aplicație de parksharing, peste un sfert (27%) dintre șoferii care circulă pe străzile din București caută zilnic un loc de parcare în centrul orașului și pierd, în medie, între 10 și 20 de minute până găsesc unde să oprească mașina.

În ce sectoare sunt cele mai căutate locuri de parcare

Conform yeParking, aplicația care a făcut studiul, în ceea ce priveşte situaţia pe sectoarele Capitalei, Sectorul 1 şi Sectorul 4 sunt cele mai solicitate de şoferi, cu o pondere de 17% fiecare din total.

Pe locul 3 se clasează sectorul 6, cu 16% din conducătorii auto, sectorul 5, cu 10% din totalul șoferilor, sectorul 3 cu o pondere de 9% din total, în timp ce sectorul 2 se află pe ultimul loc, cu doar patru procente.

Reprezentanții aplicației de parksharing susțin că autoritățile trebuie să colaboreze cu mediul privat pentru a rezolva criza parcărilor. De asemenea, autoritățile s-ar putea inspira din soluțiile luate de alte state europene, precum transformarea parcărilor centrelor comerciale în parcări rezidențiale peste noapte, sau încurajarea aplicațiilor de parksharing.

„Autorităţile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunităţi de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spaţii care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidenţiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporţie de 80% rămân goale pe timpul nopţii.

În marile oraşe din Europa, autorităţile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii şoferilor care îşi lasă autoturismele în parcări de tip ‘park&ride’ sau donează permanent veniturile obţinute din taxele de staţionări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau şcoli”, spun reprezentanții yeParking.

Majorarea tarifelor de parcare din zona centrală ar putea fi o soluție, însă nu ar trebui să fie singura

Conducerea acestei aplicații de parksharing consideră că majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranţa descongestionării traficului – este una dintre soluţii, dar nu ar trebui să fie singura.

„Municipalităţile pot să îşi deschidă orizonturile, să găsească şi să implementeze alternative, în folosul activ al comunităţii. Noi prezentăm o astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât şi pentru cele private. Iar cei care îşi distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staţionarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri şi subvenţii celor care contribuie prin parksharing. Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităţilor locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluţii”, spune Mihai Lodoabă, CEO yeParking.

Platforma yeParking este singura aplicație de parksharing funcțională în România care ajută şoferii să găsească sute de locuri de parcare în oraşe din ţară precum: Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Braşov sau Oradea.

Cookies