„O Ciucă” (două ciuci) este, dacă nu cumva știați deja, noua unitate de măsură pentru distanța dintre București și mare, atunci când alegem să mergem pe Autostrada Soarelui, probabil drumul cel mai împânzit cu panourile publicitare uriașe, care promovează cartea electorală „Un ostaș în slujba țării”.
Cum a devenit unitate de măsură? Aparent, într-un mod foarte natural, după cum aveam să descopăr când am sunat o prietenă din Berceni, care pornise pe A2 spre mare, unde eram și o așteptam, și am întrebat-o cât mai are până ajunge. Mi-a dat, pe cel mai firesc ton, acest formidabil răspuns: „Cred că mai am vreo opt Ciuci până ajung la ieșirea spre Mamaia”.
Ocazie cu care am aflat că, vara asta, așa se măsoară multe drumuri din țară, în panouri cu cartea cu Ostașu’.
Cartea este semnată, desigur, de domnul nostru Nicolae Ciucă, fost premier, actualmente președinte al Senatului și posibil candidat la Președinție, chestie totuși încă neclară, că PNL nu s-a hotărât încă, deși mai dăm două ture de bazin și vin alegerile prezidențiale.
Sigur, am putea interpreta acest uriaș efort de promovare a unui personaj politic ca fiind autor de carte grozavă drept un proiect literar major, dar ar însemna să fim dubios de naivi. Dar noi știm că suntem în an electoral cu miză mare, așa că mai bine n-o să fim naivi. 😉
Jurnaliștii Snoop.ro scriu că sunt nu mai puțin de 400 de panouri stradale gigantice care nu ne lasă să uităm că domnu’ Ciucă Ostașu’ ar fi scris o carte.
Panourile stradale, în general, și panourile stradale atât de mari că le citești din satelit sunt, evident, scumpe. Dacă promiteți să nu vă enervați, că doar noi le plătim, în rândurile următoare vom afla și CÂT DE SCUMPE SUNT.
Investigația Snoop.ro arată că, în total, PNL a plătit, din bani publici, un total de 2 milioane de euro pe primele trei luni de derulare, iar contractul va continua până în noiembrie, moment la care facturile vor fi ajuns la dublul acestei sume. Da, am socotit cu toții corect, vorbim despre 4 (patru) milioane de euro.
(PNL a dat, tot din bani publici, 450.000 de euro pentru producerea și montarea panourilor care promovează cartea lui Nicolae Ciucă.)
Snoop mai scrie că, în perioada 10 mai – 9 iunie 2024, a fost prima oară din anul 2015, de când legea română a interzis publicitatea electorală outdoor, când un partid și-a păstrat panotajul în timpul campaniei. În locul lui Nicolae Ciucă, pe panouri a apărut cartea lui Nicolae Ciucă, cu chipul său pe copertă.
Prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan nu vede nicio problemă (cum ar fi un conflict de interese) în a finanța din bani publici o carte privată:
Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la «Cățeluș cu părul creț» și «Capra cu trei iezi», unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte.
Prin declarația aceasta, domnul Rareș Bogdan vrea să ne convingă că e vorba, de fapt, despre un proiect literaro-educativ (probabil parte a mareului proiect „România Educată😉), în timp ce ne transmite că cumva și suntem niște tăntălăi, care nu știu prima strofă din «Cățeluș cu părul creț». Ba știm și ni se pare adorabil exemplul disprețuitor, iaca:
Cățeluș cu părul creț,
Fura rata din coteț.
El se jură că nu fură
Și l-am prins cu rața-n gură
Si cu ou-n buzunar,
Hai la Sfatul Popular!
Citește, pe Snoop.ro, întreaga investigație.