Cât faci din punctul A (Răzoare) în punctul B (Aviatorilor) dacă mergi pe jos, iei mașina sau folosești transportul în comun. Revelația dureroasă a unui bucureștean

03 nov. 2025
499 afișări
Cât faci din punctul A (Răzoare) în punctul B (Aviatorilor) dacă mergi pe jos, iei mașina sau folosești transportul în comun. Revelația dureroasă a unui bucureștean
Cât faci din punctul A (Răzoare) în punctul B (Aviatorilor) dacă mergi pe jos, iei mașina sau folosești transportul în comun. Revelația dureroasă a unui bucureștean | Foto simbol: TPBI/Facebook

De dimineață, străzile din București sunt pline de mașini. Situația traficului rareori se schimbă în Capitală. Deseori, se recomadă transportul public din București, pentru reducerea traficului și a poluării, dar nu se spune și că, uneori, așa traseul durează mai mult decât ar fi cu mașina personală.

Bucureștenii trebuie mereu să aleagă dacă să stea în trafic cu mașina personală sau cu vreun vehicul de la STB și Metrorex.

Aproape o oră cu transportul public, 20 de minute cu mașina personală

Aglomerația de pe străzile din Capitală este la ordinea zilei. Locuitorii orașului deja s-au obișnuit că un traseu aparent scurt se poate lungi mai mult decât ar trebui. Pentru a nu sta mult în trafic cu mașinile personale, șoferilor li se recomandă să mai schimbe alegerile și să meargă cu vreun vehciul de la STB sau cu metroul.

Totuși, chiar și cu câteva lipsă din traficul bucureștean, nu se eliberează mare lucur din străzile pline. Un bucureștean scrie pe contul lui de Facebook cum, în general, se recomandă transportul public pentru reducerea poluării, dar nu se precizează că transportul public din București are multe deficiențe.

El a prezentat un caz. Bucureșteanul a pus pe maps un traseu care să pornească din zona Răzoare până în zona Aviatorilor. Rezultatele căutării de dimineață au fost următoarele:

  • 19 minute cu mașina personală;
  • 53 de minute cu transportul în comun;
  • 79 de minute pe jos.
| Sursa foto: C.D.T./Facebook
În această situație, ne putem imagina ce ar prefera oricine care pleacă pe traseu. Mai ales dacă se grabește și nu vrea să prindă o aglomerație specifică orașului, va opta pentru prima variantă. Șoferul se va pune la volan sau persoana va lua un taxi, Uber, Bolt sau orice alt serviciu de car ride.
Deseori, bucureștenii au semnalat că rețeaua de autobuze sau cea de metrou au mai multe defecte. Chiar dacă aplicațiile de navigație arată că vor sta mai puțin pe drum dacă iau transportul public, bucureștenii trebuie să ia în calcul și posibilele „incidente tehnice” de la STB.
Pe unele linii de circulație, acestea nu lipsesc dintr-o zi obișnuită. Evident, mijloacele de transport STB fac și ele parte din traficul din București. Acestea stau cot la cot cu mașinile bucureștenilor. Chiar dacă au fost puse și benzi speciale pentru autobuze și troleibuze, iar tramvaiele au șinele lor, călătoriile cu transportul public din București nu este mai rapid decât mașina personală.

Ce spun ceilalți internauți

Aceasta este o problemă de interes pentru fiecare bucureșetan. Astfel, în secțiunea de comentarii a postării mai mulți și-au dat opinia privind transportul public din București. Un bucureștean a scris că nu se folosesc mijloacele din rețeaua de transport în comun pentru că vin rar, circulă încet și nu au o cursă directă. Acesta adaugă că durează mai mult drumul la școala copilului dacă ia autobuzul în detrimentul mașinii personale.
Alți comentatori discută despre benzile speciale pentru troleibuze și autobuze. Unii spun că nu ar trebui să existe, alții scriu că nu sunt suficiente. Câtave adintre aceste comentarii sunt următoarele:
  • „Eu aș desființa pistele pentru autobuz și biciclete din București. Orașul nu e proiectat pentru așa ceva, doar încurcă. Le putem reinstitui după ce avem pasaje subterane și supraterane, cam peste vreo 30 de ani sau după vreun cutremur. În prezent, doar incurcă traficul”
  • „Nu sunt destule benzi unice pentru mijloacele publice de transport la suprafață. Spre exemplu, circulația autobuzului 381, care străbate orașul pe axa nord-sud, și-a îmbunătățit timpii după crearea unor benzi unice pe o parte a rutei sale”
  • „Problema e că lipsesc foarte multe benzi de transport în comun și că toți bizonii intră pe ele. Pentru că nu există niciun control”

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies