ESENTIAL

Cât e potul cel mare încasat din publicitatea la metrou

Deşi metroul bucureştean şi-ar putea rotunji veniturile cu aproximativ opt milioane de lei anual, în realitate compania de transport primeşte în jur de 25 de procente din această sumă. Aceasta din cauza contractului încă în derulare cu Sindomet SRL – firma sindicatului societăţii Metrorex SA care prevede că 75% din încasările ce rezultă din chiriile pe spaţiile comerciale şi publicitatea electronică de la metrou revin sindicaliştilor.

„E un contract încă în picioare încheiat între societatea sindicatelor şi administraţie, care dăinuie din 1992. Deocamdată văd situaţia aşa cum e. Este un contract juridic în vigoare. A fost prelungit în 2008 pentru încă zece ani. Noi avem în plan nişte gânduri, dar e de cântărit”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA despre intenţiile de a pune capăt acestui acord din care metroul obţine doar aproximativ 2 milioane de lei pe an.

Potrivit conducerii societăţii, Metrorex SA gestionează direct din banii de publicitate doar cei care provin din închirierea unor suprafeţe foarte mici cum sunt bancomatele, automatele de cafea şi de sandwich-uri din staţii, la care se adaugă reclama de pe stâlpi de la trei-patru operatori privaţi. Magazinele deschise în incinta staţiilor de metrou, precum şi publicitatea electronică de pe plasme reprezintă însă mană cerească pentru firma sindicatului care ia trei sferturi din aceste încasări.

„E un potenţial ridicat dar asta este. Eu deocamdată nu comentez. Pe spaţiile pe care le gestionează Sindomet ei îşi stabilesc tarifele. Pot să fie 5 lei pe metrul pătrat sau 100 lei pe metrul pătrat. Eu nu pot să intervin”, a comentat Udrişte.

Pentru acest an, Metrorex SA estimează venituri totale de până la 155 milioane euro, din care publicitatea reprezintă sub un procent.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button