BAZAR

Cât de des merg bucureştenii la film sau la teatru. TOPUL preferinţelor de consum cultural

„La nivel de consum cultural în București înregistrăm un procent de aproximativ 20% dintre respondenți care au declarat că nu au mers niciodată la un eveniment cultural în spațiul public în ultimul an, iar pe principalele locuri (în ceea ce privește consumul n.r.) se poziționează mersul la cinematograf, participarea la evenimente locale, mersul la teatru și participarea la târguri de produse tradiționale. Pe ultimele locuri se plasează participarea la spectacole de operă și operetă, filarmonică, dar și mersul la bibliotecă„, a precizat Anda Becuț, potrivit Agerpres.

Potrivit studiului, 46% dintre bucureștenii de peste 14 ani au declarat că au mers cel puțin o dată în ultimul an la cinematograf, 45,3% au spus că au fost cel puțin o dată în ultimele 12 luni la sărbători/evenimente locale, iar 45,1% — cel puțin o dată în ultimul an la teatru.

„Primele patru cele mai preferate tipuri de activitate culturală aparțin atât culturii înalte, cât și culturii de masă. În București nu predomină un singur tip de consum cultural, ci preferințele pentru produsele culturale îmbină cultura de masă cu cea elitistă”, relevă cercetarea.

Potrivit acestuia, mersul la cinematograf de cel puțin o dată sau de două ori pe an sau mai des a fost cea mai răspândită formă de consum cultural din București în 2015.

Dintre cei care au mers cel puțin o dată în ultimele 12 luni la cinematograf, 48,8% au vizionat un film la cinematograf multiplex, iar 30,2% la cinematograful clasic.

În top trei preferințe de consum cultural al bucureștenilor se situează mersul la teatru, cu un procent de 41,5% pentru frecvența de 1-2 ori pe an sau mai des, după mersul la cinematograf și participarea la sărbători sau evenimente locale. Atunci când vorbim despre preferințele pentru anumite piese de teatru, 38% au declarat că preferă să meargă la comedii, 31,2% merg la teatru clasic, 11,7% la teatru contemporan”, se arată în studiu.

La nivelul Capitalei, datele arată un procent de 12,9% pentru consumul de operă/operetă, de 10,7% pentru consumul de filarmonică.

„În ceea ce privește muzeele, analiza datelor corelate ne indică un procent de 30% pentru cei care au declarat că merg de 1-2 ori pe an sau mai des”, se mai arată în cercetare.

Studiul este bazat pe un sondaj de opinie care a inclus un eșantion de 1.068 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, cu o marjă de eroare de plus/minus 3%, cu reprezentativitate de 95%.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button