BAZAR

Cât costă să-l angajezi pe Moş Crăciun să vină acasă la tine

Mizând pe adulţii care vor să îi surprindă plăcut pe cei mici, firmele care îl închiriază pe Moş Crăciun au apărut ca ciupercile după ploaie.

Ioanid Apostol, ”renul de serviciu”, care a pus bazele propriului business pe acest segment, în urmă cu 15 ani, joacă şi acum rolul de Moş Crăciun. ”E o poveste de suflet, nu doar o afacere. Îmi amintesc şi acum de Mihăiţă, primul copil care mi-a sărit în brate şi nu mai voia să îmi dea drumul, primul inel oferit pentru încheierea unei logodne sau cutia de bomboane oferită ca semn de împăcare între doi îndrăgostiţi. Chiar şi acum, după 16 ani, de când am început activitatea în domeniu, mai merg la familii pe care le-am cunoscut în primul an de activitate.”, a declarat, pentru B365.ro, Ioanid Apostol, cel care a pus bazele site-ului mos-craciun-inchiriere.ro, prin care părinţii, dascălii şi angajatorii îl pot închiria pe bătrânul cu plete dalbe care le aduce bucuria celor mici.

Bărbaţii de peste 50 de ani, recrutaţi pentru rolul lui Moş Crăciun

Firma Online Business Development, care deţine, printre altele, site-urile BrazideCraciun.ro şi florăria online floridelux.ro şi se ocupă de închirierea de Moş Crăciun din anul 2008, va recruta în acest an câte doi Moşi pentru fiecare sector din Capitală.

Agenţia Moş Crăciun, un alt jucător prezent pe această nişă de piaţă, intenţionează să recruteze 8 – 10 agenţi, care să interpreteze rolul bătrânului cu plete dalbe. Reprezentanţii firmei susţin că agenţii sunt selectaţi riguros pentru postul de Moş Crăciun, în urma unui test specific.

Bucureştenii care vor să îl aducă pe Moş Crăciun la ei acasă şi, în acelaşi timp, să facă un gest caritabil, pot susţine campania socială „Mos Crăciun se lasă închiriat”, organizată de voluntarii Crucii Roşii Române – Filiala Sector 4 Bucureşti. Iulian Bobirnea, coordonatorul de proiect, a declarat, pentru B365.ro, că, în acest an, 20 de tineri voluntari sunt pregătiţi să realizeze serviciul de Moş Crăciun al CRR Sector 4. O echipă care răspunde solicitărilor familiilor, firmelor sau unităţilor de învăţământ, este formată din cinci personaje: Moş Crăciun, doua crăciuniţe şi doi spiriduşi. Crucea Roşie are trei echipe pregătite să asigure concomitent prezenţa la petrecerile de Crăciun. Campania se desfăşoară anual, în perioada 6 – 24 decembrie.

Campania CRR vizează colectarea de fonduri pentru persoanele defavorizate. ”În acest an, ne-am gandit să folosim banii strânşi în urma campaniei pentru a dezvolta serviciul de ambulanţă socială destinat persoanelor fără adăpost din Sectorul 4. Astfel, în nopţile geroase ce vor urma, ne dorim ca voluntarii CRR să fie prezenţi în stradă şi să le ofere celor fără locuinţă alimente calde, ceai şi lapte cald. Oamenii nevoiaşi vor putea beneficia şi de îngrijiri premedicale la faţa locului, iar pentru situaţiile mai dificile voluntarii Crucii Roşii vor contacta serviciile de urgenţă. Totodată, vrem să realizăm parteneriate şi cu alte instituţii care oferă cazare pentru persoanele fără adăpost, astfel încât să reuşim să le oferim un sprijin”, a precizat Iulian Bobirnea.

Cum arată un Moş Crăciun de Bucureşti

Cei care vor să lucreze ca Moş Crăciun pentru Online Business Development trebuie să aibă peste 45 – 50 de ani, să fie graşi, să aibă, de preferat, ochii albaştri sau măcar să se remarce prin privirea lor cât mai bonomă, să îi iubească pe copii, să fie foarte răbdători şi să aibă simţul umorului.

Agenţia Hello Entertainment, care care operează site-ul de profil vinemoshu.ro, angajează, în special, domni, de peste 50 de ani, cu barba naturală şi frumoasă, potrivit Florentinei Constantin, reprezentantul firmei. Candidaţii ideali la postul de Moş Crăciun sunt simpatici, joviali, grăsuţi, vorbăreti, educaţi, cu dantura frumoasă şi nu au vicii, precum alcoolul sau tutunul.

Dan Anghelescu, directorul Agenţiei Moş Crăciun, a precizat, pentru B365.ro, că în procesul de recrutare nu contează foarte mult vârsta, ci atitudinea, pentru că oamenii închiriază Moş Crăciun atât pentru grădiniţe cât şi pe postul de curier. ”Vârsta nu este importantă. Contează mai mult spontaneitatea şi dicţia. Moşul ştie toate detaliile despre copii: cum îi cheamă, vârsta, dacă au fost cuminţi şi dacă i-au ascultat pe părinţi şi pe bunici. El ştie ce îşi doreşte fiecare copil şi stie să le dea poveţe cu blândeţe”, a explicat directorul Agenţiei Moş Crăciun pentru B365.ro.

De cealaltă parte, firma Fantasy Party nu lucrează decât cu actori profesionişti, cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani pentru postul personajului îndrăgit.

Cât costă să-l aduci pe Moşul acasă

După ani la rând în care Moş Crăciun şi-a făcut apariţia în şcoli şi grădiniţe, bătrânul cu plete dalbe a devenit tot mai căutat pentru a participa la petrecerile de sfârşit de an, organizate pentru copiii angajaţilor, şi a fost din ce în ce mai curtat şi de părinţii cu bani care şi-au propus să-l aducă în sânul familiei spre bucuria celor mici.

Tariful practicat de firma lui Apostol este de 200 de lei pe oră, indiferent de tipul clientului. Acesta spune că, din cauza creşterii numărului de firme de profil, a fost nevoit să reducă preţurile.

Online Business Development închiriază un Moş Crăciun cu sume cuprinse între 200 lei şi 400 lei pe oră, în funcţie de client. Cel mai mic tarif se aplică unităţilor de învăţământ pentru maximum 15 copii. Familiile trebuie să plătească 350 de lei pentru o vizită de o oră făcută de Moş Crăciun, iar pentru companii, preţul este de 400 de lei pe oră, dacă se închiriază prin BrazideCraciun.ro.

Până pe 24 decembrie, o oră alături de un Moş Crăciun angajat de Fantasy Party costă 150 lei, o oră şi jumătate se ridică la 200 lei, iar orele suplimentare se plătesc separat cu câte 100 lei. În zilele de 24 şi 25 decembrie, 30 minute în compania lui Moş Crăciun costă 150 lei, o oră are preţul de 250 lei şi orele suplimentare costă 200 lei fiecare.

La Agenţia Moş Crăciun tarifele sunt de 200 de lei pentru o oră de prestaţie în sânul familiei, iar varianta corporate, pentru grădiniţe, şcoli sau firme, ajunge la 50 euro pe oră. Preţul pentru grădiniţe este de minimum 160 lei, respectiv 8 lei pentru fiecare copil. Agenţia mai închiriază Moşi animatori pentru magazine, baruri sau malluri, dar şi Moşi promoteri pentru a împărţi materiale publicitare pentru firme. Tarifele pentru ambele poziţii sunt de 25 de euro pe oră, 40 de euro pentru două ore pe zi şi 60 de euro pentru patru ore pe zi. O altă variantă pusă la dispoziţie de firmă pentru perioada sărbătorilor de iarnă este aceea a Moşului curier, care vine în ajutorul celor care vor să le facă o surpriză partenerilor de afaceri, trimiţându-l pe Moş Crăciun cu cadouri. Tariful pentru această opţiune este de 7 euro pe livrare în Bucureşti, cu o limită minimă de cinci cadouri pentru expediere.

Familiile care vor să apeleze la Moş Crăciun şi la ajutoarele sale de la Crucea Roşie Sector 4, trebuie să plătească 150 lei pentru o vizită, pentru unităţi de învăţământ sau ONG-uri tariful este de 300 lei, iar preţul pentru firme este de 450 lei. Voluntarii Crucii Rosii nu limitează în timp prezenţa lor la petreceri, ci rămân la evenimente cât este necesar, în funcţie şi de interesul pe care copiii şi părinţii îl afişează.

Cât câştigă de fapt Moş Crăciun în Bucureşti

Bucureştenii care vor să îşi rotunjească veniturile la final de an pot interpreta rolul faimosului personaj, dar remuneraţia lor variază mult în funcţie de cereri şi de fizicul candidaţilor.

Ioanid Apostol spune că Moşii care lucrează pentru firma sa câştigă 150 de lei pe oră, iar remuneraţia a rămas neschimbată în condiţiile în care tariful a scăzut drastic, din cauza creşterii concurenţei.

Reprezentanţii firmei Online Business Development, care deţine, printre altele, site-urile BrazideCraciun.ro şi florăria online floridelux.ro şi se ocupă de închirierea de Moş Crăciun din anul 2008, spun că remuneraţia oferită pentru acest post este confidenţială, însă îi asigură pe pretendenţi că vor obţine, în medie, la sfârşitul sezonului, o sumă cuprinsă între 1.000 de lei şi 1.500 lei.

Moş Crăciun, mai sărac în 2011

Marius Dosinescu, business development manager la Online Business Development, spune că în anul 2009 a primit cele mai multe cereri pe acest segment. În 2010, firma a înregistrat o scădere drastică a cererilor, cauzată şi de extinderea nişei de piaţă şi, implicit, de creşterea numărului de concurenţi. Pentru acest an Dosinescu preconizează o scădere destul de mare, însă, vrea să atingă în această perioadă măcar numărul orelor închiriate anul trecut.

Și Agenţia Moş Crăciun a resimţit declinul pe acest segment. Astfel, deşi a păstrat tarifele neschimbate de patru ani, conform afirmaţiilor lui Anghelescu, contractele s-au rărit mult în ultimii ani. Nici pentru acest an prognozele nu arată mai bine pentru firmă. Conform declaraţiilor directorului Agenţiei, firma a înregistrat o scădere a cererilor mai ales din partea şcolilor şi grădiniţelor, chiar dacă pentru o prestaţie se plăteşte 8 lei pentru fiecare copil.

O scădere a cererilor din partea unităţilor de învăţământ a resimţit şi agenţia Hello Entertainment. ”Am observat anul acesta că sunt mai puţine comenzi din partea grădiniţelor şi a şcolilor, dar sunt mult mai multe cereri pe persoană fizică”, a explicat Florentina Constantin.

Dacă celelalte firme de profil au resimţit o scădere a cererii, potrivit lui Bobirnea, sumele acumulate de CRR Sector 4 din închirierea Moşului şi a ajutoarelor sale a crescut de la 1.700 lei, în 2008, la 3.000 de lei, în 2009, la 6.000 lei după sărbătorilor de iarnă din 2010. Din banii obţinuţi în anii anteriori, filiala a distribuit alimente, rechizite, articole vestimentare pentru persoanele defavorizate din Sectorul 4, a organizat cursuri de prim ajutor premedical pentru copii şi tineri şi i-a pregătit pentru a interveni în caz de dezastre, iar în 2010 a dezvoltat un proiect destinat copiilor bolnavi de cancer din spitale. Proiectul presupune vizitarea copiilor, de către voluntarii Crucii Roşii, şi realizarea unor activităţi recreative periodice precum organizarea unor jocuri de grup, lecturarea unor poveşti sau vizionarea de desene animate.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button