 
 CFR Călători a introdus în circulație, pe ruta Brașov-Constanța, un vagon bar-bistro modernizat prin PNRR. Un antreprenor care-a circulat pe această rută, dar doar de la Brașov până la București, a încercat preparatele și a povestit în mediul online cum a decurs întreaga experiență. Acum, Club Feroviar a arătat și lista prețurilor din acest vagon.
Club Feroviar a publicat lista prețurilor din vagonul bar-bistro modernizat prin PNRR, care circulă de o săptămână în compunerea perechii de trenuri Intercity 536/538 pe relația Brașov-Constanța și retur.
Potrivit informațiilor de pe site-ul CFR Călători, vagonul din compunerea perechii de trenuri IC 536/538 circulă o zi da, o zi nu, astfel: 03.10.2025, 05.10.2025, 07.10.2025 ș.a.m.d.
Meniul este scurt, iar prețurile modeste:
Pe site-ul CFR Călători nu au fost încă publicate și prețurile practicate la acest vagon.
Pe 15 ianuarie 2024, operatorul feroviar de stat a semnat cu Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca contractul cu titlul ”Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achiziție servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat”.
Modernizarea celor 10 vagoane costă 9,95 milioane de euro fără TVA, la care se adaugă costul mentenanței, de 6.011.775 de euro fără TVA.
Potrivit Club Feroviar, în cel mai bun caz, până expiră termenul din PNRR, adică vara anului viitor, CFR Călători va avea 10 astfel de vagoane, însă vor fi insuficiente pentru numărul de trenuri Intercity din proiectul Mersului Trenurilor 2025-2026, care va intra în vigoare pe 14 decembrie.
Un antreprenor, surprins de vagonul bar-bistro dintr-un tren Intercity de pe ruta București-Brașov, a publicat o imagine cu un fel de mâncare pe care l-a servit în tren: friptură, ciuperci, o salată, alături de un pahar de vin.
El a spus, într-o postare de pe LinkedIn, că personalul a fost amabil, a putut să plătească cu cardul și a primit cafea din partea casei. Antreprenorul nu a menționat, însă, cât a costat întreaga masă.
Când v-ați deplasat ultima dată cu trenul?
De +7 ani călătoresc săptămânal cu trenul pe ruta Brașov-București și retur. Aseară am avut parte de o surpriză. Deși fotografia e o normalitate (să ai un vagon-restaurant decent în 2025 în UE) impactul a fost excepțional. Mai ales că nivelul de calitate al cinei servite și serviciilor domnilor angajați a fost top. Plata cu cardul, zâmbete și o cafea din partea lor, pentru încurajare.
Banii prin PNRR (scrie mare pe vagon) iar recondiționarea a fost făcută la Arad.
Hai că se poate, vă recomand să vă urcați în orice tren (există și trenuri private absolut decente) pentru a evita blocajul de week de pe Valea Prahovei, scrie Marius Dan într-o postare de pe LinkedIn.

Te-ar mai putea interesa și: