Cât au investit patronii Origo în cafenea și câți clienți are aceasta pe zi

de:
06 aug. 2014
59 Afișari
Cât au investit patronii Origo în cafenea și câți clienți are aceasta pe zi

Investiţia iniţială în acest business a fost de 50.000 de euro, alţi 40.000 de euro fiind cheltuiţi pe parcurs în echipamente noi, în stocul de cafea şi în prăjitorie. Banii au provenit din fonduri proprii, profitul fiind în permanenţă reinvestit, scrie zf.ro.

„O parte dintre echipamente le aveam deja de la Barmania, însă ulterior am investit în altele noi. Odată cu lansarea businessului am deschis şi o mini prăjitorie de cafea cu care ne-am extins puternic. Am pornit la drum cu un prăjitor de 4 kg, am ajuns la 8 kg şi acum vrem să creştem la 12 kg.” Cafeaua de la Origo este importată din Kenia, Etiopia sau El Salvador, la fiecare 3-4 luni fiind adus un nou stoc. „Facem degustări şi apoi alegem ce să aducem. Optăm de fiecare dată pentru cafele proaspăt culese.”

La început, cei doi antreprenori prăjeau doar pentru Origo, însă în timp businessul s-a extins şi acum cafeaua a ajuns şi în alte localuri, precum Pain Plaisir (Bucureşti) şi Boema (Cluj Napoca). „Cei cărora le dăm cafea le cerem şi anumite echipamente de preparare şi le oferim şi training pentru barista.” Mihai Panfil spune că vrea să crească businessul din prăjitorie, la fel şi Origo. El aşteaptă afaceri de 400.000 de euro din cafenea în acest an, însă nu dă detalii despre prăjitorie.

Astăzi, cafeneaua are 300-400 de clienţi pe zi (150-200 de bonuri fiscale), existând diferenţe între weekend şi zilele din timpul săptămânii şi între iarnă şi vară. Din total o treime sunt străini, expaţi şi turişti. „Iarna ne aşteptăm la o scădere a traficului pentru că suntem local de nefumători”.

Cookies