„Cârtiţele” uriaşe care sapă metroul de Drumul Taberei au ajuns la Răzoare

de:
08 mai 2012
2 afișări

Pe şantierul Magistralei M5 de la Răzoare încep lucrările de asamblare la maşinile de foraj ce vor săpa tunelurile de metru, informează forumiştii de la metrouusor.com. Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanţă de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a maşinilor de forat. Costurile pentru forările efectuate de cele 3 maşini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia maşină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinţi pentru forat. Maşina cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.

Maşinile de forare care vor lucra la M5 au fost aduse de la Istanbul cu vaporul până la Constanţa, iar de acolo cu utilaje de mare tonaj la Bucureşti. Maşinile au fost folosite la forarea pe sub Bosfor, dar capetele de foraj folosite la Bucureşti vor fi noi.

Iată cum funcţionează o astfel de freză uriaşă:

Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Potrivit Metrorex, în 2015 va fi dat în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un număr de 10 staţii (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei – staţie depou, Brâncuşi, Râul Doamnei).

Vezi Cum vor arăta staţiile de metrou din Drumul Taberei.

Cookies