Noile măsuri sunt cuprinse în noul Cod al Muncii şi ar urma să fie aplicate de la 1 ianuarie 2011. După cum susţin reprezentanţii Inspecţiei Muncii, legea prevede ca actualele cărţi de muncă să fie preluate de la angajaţi, urmând ca acestea să fie scanate pentru a putea fi înapoiate salariaţilor.
Astfel, toate datele privind vechimea în muncă, dreptul la pensie şi traseul profesional ale fiecărui angajat vor fi înregistrate electronic atât la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), cât şi la Casa de Pensii. În prezent, cărţile de muncă ale salariaţilor sunt ţinute fie la sediul firmei angajatoare, fie la ITM.
Patronii care au optat pentru a păstra la sediul companiei cărţile de muncă plătesc lunar un comision de 0,25%, faţă de cei cărora ITM-ul le depozitează documentele şi care trebuie să achite un comision de 0,75% pe lună.