BAZAR

Carrefour, sfătuiţi să fie atenţi la România. Nu cresc profitabilitatea, trebuie să plece

Previziunile negative cu privire la rezultatele financiare ale grupului francez Carrefourcontinuă, analiştii în retail avertizând că viitorul companiei pe pieţe precum România, Polonia, şi Turcia depind de abilitatea managerilor de acolo de a genera profit. „Ne aşteptăm ca vânzările Carrefour să scadă în următorii cinci ani, iar pentru a rămâne în top 3 la nivel european ar trebui să mai renunţe la unele pieţe. (…) Viitorul Carrefour pe pieţe precum Polonia, România şi Turcia depinde de abilitatea companiei de a asigura o creştere a profitabilităţii.”, spun analiştii Kantar Retail, una dintre cele mai mari companii de consultanţă din lume, citaţi de economica.net.

Aceştia atrag atenţia asupra faptului că lupta de pe pieţele din sud-estul Europei (Spania şi Italia) va continua să tragă în jos vânzările globale, astfel încât francezii s-ar putea trezi, până în 2018,  pe poziţia a patra în topul celor mai mari retaileri din Europa. Compania de consultanţă estimează pentru Carrefour în 2018 vânzări de 66,4 miliarde de euro, în creştere cu 5,4 miliarde de euro, pe baza îmbunătăţirii de pe piaţa franceză.

Potrivit clasamentului top 50 retaileri la nivel mondial realizat de Kantar Retail, Carrefour este pe poziţia a treia la nivel european, după Schwarz Group (Germania ) şi Tesco (Marea Britanie) şi pe poziţia a doua la nivel global după americanii de la Walmart.

Vânzările Carrefour au scăzut în trimestrul al doilea 2013 cu 0,6%, la 20,46 miliarde euro, din cauza condiţiilor economice dificile din sudul Europei şi deprecierii monedelor din Brazilia şi Argentina.

Carrefour a avut anul trecut pe piaţa românească afaceri în valoare de 4,3 miliarde de lei şi un profit net de 104 milioane de lei, faţă de 4 miliarde de lei afacerile din 2011 şi un profit de 133,8 milioane de lei.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button