Care sunt cele mai vizitate site-uri din România

de:
10 apr. 2014
3 Afișari
Care sunt cele mai vizitate site-uri din România

În clasamentul realizat de Alexa.com, Google, cel mai cunoscut motor de căutare din lume, se află pe prima poziţie la nivel mondial. Gigantul american îşi menţine supremaţia şi pe piaţa din România, atât versiunea internaţională a site-ului cât şi cea în limba română regăsindu-se în topul celor mai bine cotate douăzeci de pagini de Internet din ţara noastră. Versiunea locală, Google.ro, conduce clasamentul, iar cea în limba engleză, Google.com, se află pe poziţia a treia. Motorul de căutare ocupă poziţii fruntaşe şi în topurile din ţările vecine, conducând clasamentele din Ungaria, Moldova şi Ucraina, în timp ce în Serbia şi în Bulgaria se află pe poziţia a doua.

În România, la fel ca şi în clasamentul global, pe locul secund se clasează Facebook.com, cea mai folosită reţea de socializare din lume, cu peste 1.2 miliarde de utilizatori în fiecare lună, scrie Mediafax. 

Pe lângă Google, cu versiunea internaţională şi cea locală, şi Facebook, încă două pagini de Internet se regăsesc între cele mai bine cotate zece site-uri, atât la noi cât şi în statele din regiune. Este vorba despre Youtube.com, platforma deţinută de Google, unde utilizatorii pot să încarce, să vizualizeze şi să partajeze clipuri video şi despre Wikipedia.org, enciclopedia online, care are un conţinut gratuit şi este disponibilă tuturor, atât pentru utilizare, cât şi pentru dezvoltare. Pe poziţia a şasea în ţara noastră se găseşte Neobux.com, un site PTC (n.r. paid-to-click, plătit să apeşi click), care plăteşte utilizatorii în schimbul vizualizării unor reclame. Neobux se află în topul celor mai bine cotate site-uri şi în ţările vecine, chiar pe primul loc în Bulgaria, deşi în ţări ca Statele Unite, Germania, Regatul Unit, Suedia, Franţa sau Olanda, nu prinde nici primele 25 de poziţii.

Cumpărăturile şi pariurile online, în topul preferinţelor românilor

Caracteristicile regionale ale fiecărei comunităţi de internauţi se observă odată cu eliminarea giganţilor internaţionali, care se află pe primele locuri şi la nivel mondial şi se regăsesc în statisticile din majoritatea ţărilor. Neobux, spre exemplu, care promite o modalitate de îmbogăţire rapidă, din faţa calculatorului, este mult mai popular în Europa de Est decât în statele din Occident, aşa cum Facebook-ul, în top 3 în majoritatea ţărilor vestice, este mai slab cotat în fostele republici sovietice.

Bet365.com, un site de pariuri online, se clasează pe locul al optulea în România, ţara noastră fiind din singura din regiune care include un site de acest fel în primele zece poziţii din clasament. Filelist.ro, cel mai mare site peer-to-peer din România, care facilitează partajarea de fişiere între utilizatori, des criticat pentru presupusa înlesnire a pirateriei online, ocupă poziţia a zecea în topul celor mai bine cotate pagini de Internet de la noi. O situaţie asemănătoare e întâlnită şi în Bulgaria, unde Zamunda.net se află pe locul al şaptelea.

Site-urile de anunţuri şi cumpărături online ocupă patru dintre primele douăzeci de poziţii în clasamentul autohton, pe lângă eMag.ro, liderul pieţei de comerţ electronic, care se află pe locul 15, în top 20 regăsindu-se şi Mercador.ro, locul 9, Tocmai.ro, locul 12 şi Okazii.ro, locul 18.

Utilizatorii din România par, mai degrabă, interesaţi de chilipiruri decât de cumpărături în sine, eMag fiind singura dintre cele patru pagini de Internet care se axează exclusiv pe comercializarea de produse noi.

Cookies