Care sunt cele mai păguboase proiecte finanţate de Primăria Capitalei

de:
02 sept. 2013
2 Afișari
Care sunt cele mai păguboase proiecte finanţate de Primăria Capitalei

Ultimul proiect controversat l-a avut drept autor pe primarul Sorin Oprescu. Acesta a decis să pornească lucrările la pasajul subteran din Piaţa Presei, în condiţiile în care Ordinul Arhitecţilor din România s-a opus iniţiativei, considerând-o inutilă. Costul proiectului suportat de la buget: 18 milioane euro.

„Deşi s-au cheltuit doar în ultimii zece ani aproape 20 miliarde euro în Bucureşti, mare parte din aceşti bani s-au dus pe chestiuni fără impact în dezvoltarea oraşului. Cele mai mari dintre aceste cheltuieli au fost cu asfaltările, inclusiv bordurile, cu cheltuieli – doar la nivelul Primăriei Generale – de ordinul a 100 milioane euro pe an, cu spaţiile verzi, bani aruncaţi pe celebrele panseluţe, care au avut alocate bugete de ordinul a 50 milioane euro pe an. Numai cu aceşti bani, în ultimii cinci ani, se puteau construi două magistrale de metrou. În al doilea rând, banii alocaţi pe dezvoltare au fost daţi în general pe proiecte nejustificate – vezi studiul de fezabilitate pentru autostrada suspendată, care probabil nu se va face niciodată –, fie pe proiecte făcute de mântuială, precum pistele pentru biciclişti, închise de poliţie deoarece reprezentau pericol public”, a declarat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”, pentru romanialibera.ro.

Printre cele mai păguboase achiziţii ale Primăriei Municipiului Bucureşti se numără cele făcute prin programul „Capitala creşte verde”, iniţat de primarul general Sorin Oprescu. Pentru obiectele de mobilier urban Primăria Capitalei a plătit mai multe milioane de euro. Detalii aici.

În anul 2009, Curtea de Conturi a evidenţiat faptul că primăria a dispus „plata sumei de 2.977.000 lei pentru achiziţia şi punerea în funcţiune a 10 ceasuri stradale (placate cu aur de 24K), care nu erau recepţionate şi nu erau puse în operă. La data plăţii s-a încheiat un proces-verbal de custodie – fictiv”. În final, primăria a primit doar două ceasuri. Mai multe detalii despre această achiziţie găsiţi aici.

Deşi soarta autostrăzii suspendate a fost mereu incertă, Oprescu a cheltuit aproape 8 milioane euro pe studii de fezabilitate. Valoarea totală a proiectului, pe care nimeni nu s-a înghesuit încă să-l finanţeze, se ridică la 1,5 miliarde euro.

Printre proiectele păguboase se numără şi achiziţionarea a 200 de autobuze fără aer condiţionat, proiectul „Penetraţie Splaiul Independenţiei–Ciurel–A1„, care costă 580 milioane de euro, pistele ilegale pentru biciclişti, construite ilegal pasajul suprateran din zona Văcăreşti, unde lucrările sunt întrerupte din iarna trecută.

Citiţi mai multe pe romanialibera.ro.

Cookies