Care sunt cele mai mari provocări pentru agențiile de marketing după apariția AI? (P)

21 mai 2024
41 afișări
Care sunt cele mai mari provocări pentru agențiile de marketing după apariția AI? (P)
Care sunt cele mai mari provocări pentru agențiile de marketing după apariția AI? Sursă Foto - dancovision.ro

Inteligența artificială, AI pe scurt, a stârnit interes în diverse domenii, inclusiv în rândul specialiștilor în marketing online. Cu toate acestea, entuziasmul este oarecum temperat de preocupările tot mai mari cu privire la implicațiile morale și legale ale utilizării inteligenței artificiale în marketing. 

Mulți specialiști în marketing susțin că odată cu popularizarea inteligenței artificiale au ajuns să se confrunte cu diverse probleme etice și juridice, cum ar fi discriminarea algoritmică și confidențialitatea datelor, probleme la care nu există încă soluții clare. Ne propunem mai departe să analizăm câteva din cele mai mari provocări în domeniul marketingului online după utilizarea în masă a inteligenței artificiale și până astăzi și ce poate face o agentie de marketing profesională pentru a diminua riscurile.

1. Preocupări privind confidențialitatea și securitatea datelor

“Confidențialitatea și securitatea datelor ar trebui să se numere printre primele priorități în agenda unei agenții de marketing care începe să folosească inteligența artificială pentru a optimiza serviciile oferite clienților săi” spune Daniel Ionescu CEO & Founder Danco Vision.

În era AI, gestionarea datelor cu caracter sensibil ale clienților a devenit o problemă din ce în ce mai complexă. Instrumentele și programele care se bazează pe inteligența artificială sunt expuse unui risc major în ceea ce privește furtul de date și atacurile cibernetice care vizează angajații preocupați să-și optimizeze cât mai eficient sarcinile de lucru. Aceste riscuri impun agențiilor digitale să-și evalueze și să își actualizeze măsurile de securitate acolo unde este necesar și să educe personalul cu privire la potențialele pericole.

Controalele stricte, desfășurate în mod regulat, sunt o metodă de a limita accesul la datele cu caracter sensibil numai persoanelor autorizate. De asemenea, actualizarea constantă a programelor utilizate și adaptarea la cele mai noi tehnologii sunt foarte importante atunci când vrei să fii cu un pas înaintea potențialilor răufăcători.

2. Încredere excesivă în automatizare

Instrumentele AI pot fi grozave pentru efectuarea unor sarcini repetitive. Dar dacă te bazezi prea mult pe inteligența artificială s-ar putea să pierzi tocmai lucrul care făcea înainte agenția să strălucească: latura umană. Gândește-te așa: creativitatea, imaginația și toate acele aspecte care făceau ca reclamele tale să ajungă fix la inima publicului se pierd atunci când te bazezi în totalitate pe AI.

În cazul acesta cea mai bună soluție pentru o agenție de marketing este să țintească către un echilibru perfect. Să folosească AI pentru a optimiza sarcinile repetitive și a reduce timpul de execuție a acestora, dar în același timp să-și prețuiască echipa și să-i ofere susținerea de care are nevoie pentru că oamenii sunt la finalul zilei cei care creează povești cu care publicul rezonează cu adevărat, creând conexiuni pe care numai numai o minte omenească le poate face.

3. Adaptarea la schimbările tehnologice rapide

Este greu să ții pasul cu evoluția tehnologiei AI, mai ales dacă ai o agenție de marketing modestă, care încă luptă să-și atingă adevăratul potențial. Ritmul în care AI avansează face cea ceea ce este considerat astăzi tehnologie de ultimă oră să pară mâine învechit și poimâine deja antic.

De aceea, pentru a te menține în competiție și a livra clienților tăi campanii eficiente, trebuie să cultivi în cadrul agenției tale un mediu în care învățarea continuă și adaptabilitatea nu sunt niște concepte doar încurajate, ci înrădăcinate în cultura companiei. Acest lucru implică mai mult decât sesiuni de antrenament pentru utilizarea programelor AI și angajarea în programe de educație complexe și continue, care explorează în profunzime nuanțele noilor tehnologii AI.

Atelierele și aplicațiile practice sunt cruciale pentru a transforma cunoștințele teoretice în abilități reale, care pot fi puse în practică și fructificare. Pentru acest lucru integrarea celor mai recente progrese AI în planificarea strategică a unei agenții de marketing este absolut esențială. Această integrare face nu numai că echipa să poată ține pasul cu progresele tehnologice, dar și să excelezi în aplicarea acestora în vederea îmbunătățirii serviciilor livrate clienților. Prin adoptarea unei astfel de abordări adaptative și proactive, agențiile de marketing pot folosi AI nu ca o forță intimidantă, greu de controlat, ci ca un aliat puternic în creșterea și succesul lor și bineînțeles în perfecționarea campaniilor de marketing pe care le oferă.

Cookies