BAZAR

Care sunt cei mai mari producători români de cosmetice. Topul brandurilor româneşti de cosmetice

Produsele românești încearcă să-şi facă loc pe piața produselor cosmetice, din România, care în prezent este dominată de giganți producători străini precum Procter&Gamble, Unilever, Henkel sau L’Oreal.

Cel mai mare producător român de cosmetice este Farmec, o companie înființată în 1945 şi condusă, azi, de omul de afaceri Mircea Turdean. Compania, pe lângă fabricarea și comercializarea produselor sub brandul Farmec, deține drepturile integrale și asupra brandului Gerovital, notează Forbes.

Farmec a înregistrat anul trecut afaceri de 34,25 de milioane de euro, în creștere cu 9,5% față de anul precedent și un profit de 1,77 milioane de euro, în ușoară creștere față de 2013, când înregistra 1,66 milioane de euro. Compania clujeană are un număr de 624 de angajați.

Citeşte şi: Atenţie la cosmetice! Un alergen periculos a fost INTERZIS în România

Pe locul 2, dar la o distanță foarte mare în ceea ce privește diferența față de cifra de afaceri a ocupantului primei poziții, se află producătorul de cosmetice Gerocossen. Compania a fost înființată la începutul anilor ’90 de trei români, Stanca Cismaru, Elvira Sas (ingineri chimiști) și Radu Bogdan (inginer mecanic), angajați la vremea aceea în cadrul fabricii Miraj din București.

Gerocossen a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,11 miloane de euro, în creștere cu 5,5% față de anul anterior și un profit de 124.240 euro, în ușoară scădere față de 2015. Compania cu sediul în Bucureşti are circa 55 de angajați.

Pe locul 3 în clasament se află Cosmetic Plant, o companie clujeană, fondată în 1991 de Ileana Mester, farmacistă cu o experiență de peste 20 de ani în cosmetologie.

Cosmetic Plant a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,7 milioane de euro, în creștere cu 6% față de 2013 și un profit de 291.000 euro, cu 70% mai mare față de anul anterior.

Pe locul 4 se află Ivatherm, condusă de antreprenoarea Rucsandra Hurezeanu, care a preluat recent acţiunile mamei sale, alături de care înființa compania în urmă cu zece ani.

Producătorul de cosmetice pe baza de apă termală Herculane a avut anul trecut afaceri de 1,59 milioane de euro, în creștere cu 6,8% față de 2013 și un profit de 58.700 euro, mult mai mic față de profitul înregistrat în anul anterior.

Mai mult pe Forbes.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button