ARHIVA B365

Care sunt barurile din Centrul Vechi cu cele mai mari încasări

Bordello, Old City şi Biutiful se nu­mără printre barurile cu cele mai mari vânzări din Cen­trul Vechi, o zonă populată de aproa­pe 170 de localuri – ba­ruri, ca­fe­nele şi restau­ran­te – dintre care câteva zeci in­tră în faliment sau îşi schim­bă numele şi pro­prie­ta­rul la fiecare câteva luni, notează zf.ro.

„Cifra de afaceri a Bordello a depăşit 1,5 mil. euro anul trecut după un avans impor­tant al traficului. Noi am crescut an de an şi nu am resimţit deloc criza”, spune Oprea Bebi, administratorul localului. Cifra de afaceri a crescut cu 50% faţă de 2012, când com­pania Style Bar Consulting care ope­rează localul a terminat anul cu 1 milion de euro.

Numărul localurilor din kilometrul zero al dis­trac­ţiei din Bucureşti a crescut constant din 2009, când existau doar 35 de unităţi, până în 2012, când ajunseseră la 180. Anul trecut a avut loc primul declin, în Centrul Vechi, până la 167 de unități.

Zona s-a aglomerat puternic în perioada 2009-2012 deoarece mulţi antreprenori cu afaceri în alte domenii au presupus că dacă in­ves­tesc câteva zeci sau sute de mii de euro în zonă pot obţine rapid profit. În timp, însă, ei au înţeles că traficul pietonal intens nu se traduce automat prin clienţi în local.

Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai im­por­tanţi antreprenori din domeniu, spunea an­terior că 70% din localurile care se deschid în Centrul Vechi dau faliment în pri­mele trei luni. Ele sunt însă rapid înlocuite de altele în contextul în care zona încă pre­zintă interes. Deschiderea unui local ne­ce­sită investiţii de câteva zeci, chiar sute de mii de euro – în funcţie de mărimea lo­ca­lului – iar afacerile variază de la câteva zeci la 1,5 milioane euro. Multe dintre aceste localuri funcţio­nează însă în pierdere în primii ani, pentru ca apoi marjele să varieze de la 5% la 20%, potrivit jucătorilor din industrie.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button