Bordello, Old City şi Biutiful se numără printre barurile cu cele mai mari vânzări din Centrul Vechi, o zonă populată de aproape 170 de localuri – baruri, cafenele şi restaurante – dintre care câteva zeci intră în faliment sau îşi schimbă numele şi proprietarul la fiecare câteva luni, notează zf.ro.
„Cifra de afaceri a Bordello a depăşit 1,5 mil. euro anul trecut după un avans important al traficului. Noi am crescut an de an şi nu am resimţit deloc criza”, spune Oprea Bebi, administratorul localului. Cifra de afaceri a crescut cu 50% faţă de 2012, când compania Style Bar Consulting care operează localul a terminat anul cu 1 milion de euro.
Numărul localurilor din kilometrul zero al distracţiei din Bucureşti a crescut constant din 2009, când existau doar 35 de unităţi, până în 2012, când ajunseseră la 180. Anul trecut a avut loc primul declin, în Centrul Vechi, până la 167 de unități.
Zona s-a aglomerat puternic în perioada 2009-2012 deoarece mulţi antreprenori cu afaceri în alte domenii au presupus că dacă investesc câteva zeci sau sute de mii de euro în zonă pot obţine rapid profit. În timp, însă, ei au înţeles că traficul pietonal intens nu se traduce automat prin clienţi în local.
Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din domeniu, spunea anterior că 70% din localurile care se deschid în Centrul Vechi dau faliment în primele trei luni. Ele sunt însă rapid înlocuite de altele în contextul în care zona încă prezintă interes. Deschiderea unui local necesită investiţii de câteva zeci, chiar sute de mii de euro – în funcţie de mărimea localului – iar afacerile variază de la câteva zeci la 1,5 milioane euro. Multe dintre aceste localuri funcţionează însă în pierdere în primii ani, pentru ca apoi marjele să varieze de la 5% la 20%, potrivit jucătorilor din industrie.