Care este stadiul lucrărilor pe autostrăzile Sibiu-Pitești și Sibiu-Orăștie

de:
28 apr. 2016
2 Afișari
Care este stadiul lucrărilor pe autostrăzile Sibiu-Pitești și Sibiu-Orăștie

Pe amplasamentul autostrăzii Sibiu – Pitești, ministrul Dan Costescu a verificat stadiul realizării studiilor de teren, precum și avansarea investigațiilor geotehnice necesare Studiului de Fezabilitate, informează un comunicat de presă al Ministerului.

„În prezent se execută foraje pe Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa (15 km) şi Secţiunea 5 Piteşti – Curtea de Argeş (30 km). La execuţia lucrărilor sunt mobilizate 4 echipe la forajele geotehnice cu echipament semimecanizat şi 3 echipe la forajele geotehnice cu echipament mecanizat. Până astăzi au fost realizate 81 foraje din 200 estimate pe Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa și 95 de foraje din 349 estimate pe Secţiunea 5 Piteşti – Curtea de ArgeşFinalizarea forajelor, efectuarea testelor de laborator şi întocmirea studiului geotehnic pe Secţiunile 1 şi 5 au ca termen de realizare luna iulie a acestui an. După execuția forajelor şi sondajelor pe fiecare secţiune în parte se vor face analize de laborator pentru întocmirea studiului geotehnic. Studiul geotehnic, studiile de trafic, hidrologic, topografic, arheologic, de impact asupra mediului, precum și analiza cost – beneficiu vor sta la baza întocmiriii studiului de fezabilitate.”, anunță sursa citată.

„Avem nevoie de o viteză mai mare, fără a renunța însă la calitatea prelevărilor și la calitatea forajelor”, a declarat Dan Costescu, Ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu, încă de săptămâna trecută a început organizarea de şantier pentru refacerea sectorului. CNADNR a mobilizat utilajele, specialiștii și echipele de muncitori pentru demararea lucrărilor.

Până în prezent, au fost executate lucrări de drenări şi scurgere a apei, adaugă sursa citată. Următoarele etape sunt: terasarea și drenarea cu piatră brută, consolidarea și stabilizarea terenului, reconstrucția corectă în conformitate cu proiectul inițial aprobat, realizarea lucrărilor de drenaj și colectare a apelor la suprafață.

„Proiectul pentru cei 200 m dintre Săliște și Cunța a fost unul deosebit deoarece provocarea proiectantului a fost să pună în comun soluțiile sale cu soluțiile inițiale ale autostrăzii pentru a putea funcționa împreună. A reușit această fază, ne-am stabilizat la o soluție și a început deja și implementarea ei.Acesta este un examen atât pentru șefii de proiect, pentru regionalele care concură la acest proiect, cât și pentru companie la nivel central, acolo unde este unitatea specială pentru implementare.”, a adăugat Ministrul Dan Costescu.

Cookies