Cum s-a schimbat Bucureștiul în 2012: ce lucrări de infrastructură au fost încheiate anul acesta

de:
28 dec. 2012
0 Afișari
Cum s-a schimbat Bucureștiul în 2012: ce lucrări de infrastructură au fost încheiate anul acesta

Anul care tocmai se încheie a prilejuit inaugurarea mai multor proiecte de infrastructură mult așteptate în București:

1. PASAJUL PIPERA

Pasajul Pipera a fost inaugurat oficial de Sorin Oprescu pe 30 aprilie, după 2 ani de lucrări. Asta deși inițial construcția trebuia să dureze doar un an.

În 2007, costul pasajului a ajuns la 228 milioane lei, iar valoarea contractului cu firma de construcții, încheiat în 2009, a fost de 105 milioane de lei, scumpit în 2011 la 143 milioane lei. 

BENEFICII: Proiectul Pasajului Pipera a lărgit șoseaua Pipera la şase benzi între Calea Floreasca şi calea ferată Bucureşti–Constanţa prin construirea unui pasaj peste bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Șoferii au acum la dispoziţie câte două benzi pe sens pe pasaj şi câte o bandă la sol lângă pasaj.

Efectele vor fi benefice pentru toată zona aferentă arterei Pipera şi pasajului, prin creşterea fluenţei de circulaţie pe străzile Petricani, Bulevardul Dimitrie Pompei, Bulevardul Barbu Văcărescu, strada Av. Serbanescu, Calea Floreasca şi Şoseaua Fabrica de Glucoză.

Totuși, pasajul a creat și ceva probleme. În zona rampei spre Nicolae Caramfil, cei care vor dori să facă stânga spre Bd. Aviatorilor au la dispoziţie doar o singură bandă până după Ambasada Chinei. Astfel, mai mulți șoferi decid să facă o manevră de întoarcere ilegală, lucru care a cauzat până în prezent mai multe accidente. 

2. PARCAREA DIN PIAȚA UNIVERSITĂȚII ȘI PIAȚETA „DE LA STATUI”

 

Mult-așteptată de bucureșteni, Parcarea de la Universitate a fost în sfârșit inaugurată pe 15 noiembrie. În aceași zi a fost deschis accesul pe spațiul de deasupra parcării, fiind finalizate și lucrările de reabilitare a piațetei, făcute însă cu mari controverse legate de soluția de amenajare aleasă de Primărie . Lucrările estimate inițial să dureze 18 luni s-au întins pe doi ani din cauza descoperirii unor rămășite umane în timpul săpăturilor.

BENEFICII: Parcarea subterană de la Piaţa Universităţii, prima parcare inaugurată de Primărie în ultimii 20 de ani, are trei niveluri şi va asigura 420 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete. Astfel, parcarea de la Universitate asigură, alături de parcare de la Intercontinental și cele de la Unirii și magazinul Cocor, un număr suficient de locuri de parcare pentru bucureștenii care vizitează sau lucrează în zona Centrului Istoric. 

Finalizarea lucrărilor la spațiul de deasupra parcării aduce de asemenea o modificare pozitivă în peisajul Capitalei: piațeta de „la statui” din Piaţa Universităţii a devenit, pentru prima oară din perioada interbelică, un spaţiu dedicat exclusiv pietonilor.

Inaugurarea parcării ar fi însemnat eliberarea străzilor din zonă de mașinile parcate, sau cel puțin asta declara, la vremea respectivă, primarul Sorin Oprescu. Din păcate, acest lucru s-a întâmplat doar la nivel declarativ, iar străzile Academiei, Toma Caragiu, Ion Ghica şi Doamnei sunt în continuare ticsite de autovehiculele şi de parcagii aferenţi.

3. PASAJUL DOAMNA GHICA-CHIȘINĂU

Pasajul Doamna Ghica-Chișinău a fost inaugurat oficial pe 3 decembrie. Proiectul constă în refacerea şi modernizarea străzii d-na Ghica, până la calea ferată din zonă, realizarea unui pod peste calea ferată şi apoi continuarea străzii până la Circul Foamei din Piaţa Delfinului, spre b-dul Chişinău. 

Lucrările au început în 2006, dar au fost oprite după un an pentru că Primăria a reziliat contractul cu constructorul.  Construcția a început din nou în luna martie a acestui an, după o pauză de 4 ani în care amenajările iniţiale s-au degradat sau au fost prădate de hoţii de fier vechi.

BENEFICII:  Artera are 4 benzi de circulatie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală cca 1.8 km şi o lăţime cuprinsă între 21 şi 70 m și va scurta timpul de parcurgere a zonei cu 10-15 minute pentru șoferi. Această lucrare promite să  să creeze o legătura mai rapidă între cartierele Petricani, Colentina, Pantelimon şi Berceni, facilitând intrarea mașinilor în oraș de pe A3 pe o rută directă și rapidă. Acest nou pasaj scurtează timpul de parcurgere a zonei cu 10-15 minute, pentru șoferi, fiind și cu 5 kilometri mai scurt.

4. REFACEREA TROTUARELOR DIN ZONA MAGHERU – UNIVERSITATE

Lucrările de refacere a trotuarelor din zona Magheru-Universitate și Unirii au început târziu, în lunile august-septembrie și muncitorii au fost prinși de venirea zăpezii, lucrarea a fost până la urmă finalizată. Astfel au fost schimbat pavajul de pe ambele părți ale Bulevardului Nicolae Bălcescu (în dreptul Intercontinental-TNB și vizavi, de la Universitate până la Blocul Eva) și din zona Pieței Unirii (zona Hanul lui Manuc până la intrarea în Centrul Vechi, în fața magazinului Unirea și vizavi, de la Judecătoria Sectorului 5, stația de metrou Unirii 1, până în stația tramvaiului 32).

 Reabilitările trotuarului din zona Magheru-Bălcescu au dat zonei un aspect mai curat și modern, lucru evident mai ales în zona Pieței Universității. Aici, peisajul reabilitat este completat de noua fațadă a Teatrului Național, nou-inaugurata piațetă „de la statui” și vizavi de Parcul Colței, reabilitat și el în urmă cu câțiva ani.

Și schimbarea pavajului din zona Unirii  a fost una mult așteptată, mai ales în contextul în care trotuarul din dreptul stației de metrou Unirii 1 nu mai fusese schimbat dinainte de Revoluție și se afla într-o stare avansată de degradare.

5. TROTUARUL RULANT BASARAB – GARA DE NORD

Deși nu a fost încă inaugurat, trotuarul rulant accede și el pe lista noastră pentru că a fost finalizat în proporție de 100%. „În acest moment sunt în curs de finalizare procedurile legale de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice. Imediat ce acesta va fi încheiat, lucrarea va putea fi dată în folosinţă” declarau reprezentanţii Primăriei Municipiuli Bucureşti la mijlocul lunii decembrie.

Capacitatea trotuarului rulant este de 6.000 de persoane pe ora pe fiecare sens, iar lungiumea acestuia este de 240 de metri. Din staţia de metrou sau tramvai pe Pasajul Basarab, bucureştenii vor putea ajunge la Gara de Nord în circa 2 minute, folosind trotuarul rulant.

Odată cu finalizarea trotuarului rulant va fi terminată şi staţia intermodală de la Pasajul Basarab. Aceasta este cea mai mare din ţară şi reuneşte o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional. Staţia are două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu.

Cookies