Care au fost cele mai căutate destinaţii româneşti în vara acestui an

de:
02 oct. 2016
0 afișări
Care au fost cele mai căutate destinaţii româneşti în vara acestui an

Delta Dunării a înregistrat vara aceasta o creștere de 20% a vânzărilor față de 2015, urmată de stațiunile balneare, cu o creștere de 18% și de litoral, cu 12%, în timp ce vânzările pentru stațiunile montane s-au situat la același nivel ca anul trecut.

Într-un clasament al stațiunilor de pe litoral, în funcție de vânzările turoperatorilor, Mamaia se află pe primul loc, urmată de Venus, care concentrează cele mai multe hoteluri renovate în ultimii doi ani, de Jupiter și de Eforie Nord. Turiștii au petrecut, în medie, cinci zile pe litoral, o mare parte dintre ei preferând pachetele all inclusive oferite vara aceasta de un număr de 23 de hoteluri. Prețul mediu pentru o vacanță pe litoral a fost de 637 de lei/persoană, față de 563 de lei/persoană, în 2015. Cele mai pline luni pe litoral au fost iulie și august.

„Programul Prima Piscină, pe care ANAT îl va propune guvernului următor, o soluție testată pe litoralul bulgăresc, poate prelungi sezonul. Turiștii sunt atrași de hotelurile care au piscină și care le oferă relaxare și divertisment pe litoral și când vremea nu este potrivită pentru stat la soare și baie în mare”, a declarat Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, potrivit profit.ro.

În stațiunile balneare, unde în ultimii cinci ani au fost refăcute 34 de hoteluri și două au fost nou construite, turiștii sunt din ce în ce mai atrași de programele de relaxare, prevenție sau tratament diversificate oferite de hotelieri. Pachetul mediu a fost vara aceasta de 821 de lei/persoană, față de 667 de lei/persoană, vara trecută, la un sejur mediu de șapte zile. Top cinci stațiuni balneare vândute de turoperatori e dat de Băile Felix, Călimănești – Căciulata, Băile Herculane, Sovata și Covasna.

ANAT, asociația patronală a agențiilor de turism din România, are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

Cookies