Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei. Pe ce vor fi cheltuiți banii

01 feb. 2023
355 afișări
Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei. Pe ce vor fi cheltuiți banii
Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei. Pe ce vor fi cheltuiți banii. Sursa foto: Cotidianul RO

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat majorarea capitalului social al Societății de Transport București (STB) cu 301 milioane de lei. Hotărârea a fost aprobată marți în ședința CGMB, fiind 31 de voturi „pentru” și 18 abțineri de la vot.

Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei, în urma ședinței CGMB de marți, 1 februarie. Prin urmare, societatea care se ocupa cu transportul public de suprafață în București va avea un capital social de 477.000.000 lei, deținut de Capitală în proporție de 99,89%, restul de 0,11% fiind deținut de județul Ilfov, potrivit Economica.

Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei. Pe ce vor fi cheltuiți banii

Majorarea capitalului social va fi folosită, conform directorului STB Adrian Criț, pentru construirea unei noi autobaze în cartierul Giulești dar și modernizarea a 70 de tramvaie.

„Practic, prin modernizare se va schimba și echipamentul de tracțiune. Toate tramvaiele vor fi transformate în tramvaie cu accesibilitate sporită, cu podeaua la nivelul peronului pentru o porţiune de cel puţin 35% din întreaga suprafață a tramvaiului şi dotarea cu sisteme de climatizare pentru salonul pasagerilor şi cabina manipulantului”, a explicat Adrian Criț.

Suma de bani obținută va fi cheltuită astfel:

  • Construirea unei autobaze pentru vehicule electrice în Giulești, pe un teren al STB – 42.000.000 lei
  • modernizarea a 20 de tramvaie Tatra – 65.450.000 de lei
  • modernizarea a 50 de tramvaie V3A – 176.300.000 de lei
  • reparații capitale pentru patru caroserii de tramvaie V3A – 3.225.808 lei
  • reparații generale pentru patru caroserii de tramvaie – 7.541.000 de lei
  • finalizarea unui tramvai Bucur LF – 6.800.000 de lei

Mai mult, directorul STB a precizat că ar fi nevoie de circa 400 de tramvaie pentru a face față fluxului de călători din zona metropolitană a Bucureștiului. Pentru a ajunge la acest număr, societatea trebuie să introducă tramvaiele noi pe traseu, dar și să le modernizeze pe cele disponibile în prezent.

„Noi nu mai vrem să avem nişte tramvaie care să arate ca în anii ’80, asta e clar”

Adrian Criț a explicat că modernizarea tramvaielor presupune transformarea „capitală” a acestor vehicule pentru ca ele să satisfacă nevoile calitative pentru un transport civilizat în București.

„Noi nu mai vrem să avem nişte tramvaie care să arate ca în anii ’80, asta e clar. Ne trebuie nişte tramvaie modificate. (…) La uzina de reparaţii deja avem prototipul tramvaiului V3A cu podea parţial coborâtă care va utiliza pentru prima dată în exterior fibra de sticlă, ceea ce oferă posibilitatea unei întreţineri mult mai bune a tramvaiului şi nu va mai avea rugină pe caroserie. De asemenea, şi interioarele sunt făcute tot din fibră de sticlă şi avem alte soluţii constructive care, pe de o parte, să reducă costurile şi, pe de altă parte, să dea o durată de viaţă mult mai mare tramvaiului”, a adăugat directorul STB.

În august 2022, STB a fost împuternicită să efectueze Testul Investitorului Privat Prudent, scopul fiind majorarea capitalului social cu 301.644.000 lei pentru a se „determina dacă societatea beneficiază de un avantaj pe care nu l-ar fi obținut în condiții normale de piață și dacă Municipiul București, prin CGMB, acționează ca un investitor privat prudent”. În urma acestui test s-a ajuns la concluzia că participarea CGMB la majorarea capitalului social „nu este un ajutor de stat”.

Capitalul social al STB va fi majorat cu 301 milioane de lei. Pe ce vor fi cheltuiți banii

Cookies