ARHIVA B365

Capitala va avea un centru ultramodern pentru situaţii de urgenţă. VEZI CÂT COSTĂ

Sistemul de Management al Situaţiilor de Urgenţă din Capitală va fi un sistem integrat logic, informatic şi de comunicaţii, ce va lega toate instituţiile implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă. În cadrul acestui sistem va funcţiona un centru de comandă unic (numit Centrul de Management Integrat pentru Situaţii de Urgenţă – CMISU) care va integra toate dispeceratele instituţiilor, serviciilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, de la poliţie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Jandarmerie şi ambulanţă până la brigada rutieră şi Inspectoratul de Aviaţie.

La această arhitectură de bază se vor alătura reprezentanţi ai PMB şi ai furnizorilor de utilităţi – extensii ale dispeceratelor Apanova, Distrigaz, Eon Muntenia. Această ultimă grupă va gestiona, în primul rând, apelurile sosite pe Linia Verde a Primăriei Generale şi va asigura un flux informaţional unitar către operatorii de rutină ai Centrului.

Acelaşi Centru se va ocupa şi de alarmarea populaţiei, în caz de situaţii de urgenţă: posturile de radio si Tv care au incheiate protocoale de colaborare pentru situatii de urgenta vor primi mesaje de avertizare de la Centru. O altă modalitate de avertizare poate fi realizată prin utilizarea panourilor publicitare existente în număr mare de-a lungul arterelor capitalei.

De asemenea, ţinând cont de fluxul mare de călători la metrou, în cazul iminenţei producerii sau la producerea unor dezastre, dispeceratul Metrorex, în urma notificărilor primite de la centrul unic de comandă, va alarma populaţia şi personalul de serviciu. Mai exact va lansa mesaje despre situatia creată, precum şi pentru coordonarea persoanelor aflate în vagoane şi staţii.

Noul Centru Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă va funcţiona într-o clădire de 2.000 de metri pătraţi, cu două niveluri subterane, parter şi un etaj.

Cât costă noua investiţe şi cine o realizează

Pentru construirea Centrului şi dotarea sa cu echipamente IT şi de comunicaţii, Primăria Municipiului Bucureşti va plăti 126,8 milioane lei (aproape 30 milioane euro). Contractul a fost atribuit asocierii TEAMNET INTERNATIONAL S.A. – UTI SYSTEMS S.A. – UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT S.A. – TOP RAM PROJECT S.R.L.

Grupul UTI, deţinut de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, este un client fidel al Primăriei Capitalei. UTI Traffic Management a primit de la Administraţia Străzilor, aflată în subordinea municipalităţii, un contract în valoare de 4,8 milioane euro, ce prevede montarea şi întreţinerea unor semafoare şi automate de dirijare a circulaţiei. Tot UTI Traffic Management a primit şi contractul de 800.000 euro pentru separatoarele de sensuri, care s-au stricat la mai puţin de o lună de la montare.

Anul trecut, primarul general, Sorin Oprescu, a atribuit firmei UTI Systems SA un contract de 162.000 euro pentru un sistem de acces controlat în primărie. Tot firmal lui Tiberiu Urdăreanu se ocupă şi sistemul de ticketing de pe Naţional Arena.

UTI a câştigat, din 2009, pentru indicatoare rutiere aproape 50 milioane de lei (în jur de 13 milioane de euro), scria Alianţa pentru o Românie Curată la sfârşitul anului trecut. Admnistraţia Străzilor a acordat firmei UTI, în aprilie 2010, un contract cadru pentru furnizarea de indicatoare şi ansambluri reflectorizante, în valoare de 13,8 milioane de lei.

Chiar şi contractul pentru crearea pistelo pentru biciclişti, în valoare de 5 milioane euro, a fost câştigat de asocierea dintre UTI Traffic Management SA şi Dumava Semnalizare SRL.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button