Parcarea în centrul Bucureştiului va fi interzisă, la suprafaţă. 4.500 de locuri vor fi construite sub pământ: VEZI HARTA

de:
24 ian. 2011
0 Afișari
Parcarea în centrul Bucureştiului va fi interzisă, la suprafaţă. 4.500 de locuri vor fi construite sub pământ: VEZI HARTA

Primăria Bucureşti s-a pus pe construit parcări subterane. Numai în următorii ani, opt astfel de parcări vor fi puse la dispoziţia şoferilor bucureşteni. Două dintre acestea vor fi concentrate în centrul Capitalei. De altfel, odată ce aceste parcări vor fi finalizate, municipalitatea intenţionează să interzică parcarea la suprafaţă.

„Când vor fi gata parcările de la Universitate şi Edgar Quinet nu vor mai exista locuri de parcare supraterane. Toată zona centrului istoric va fi total interzisă la trafic, iar pe bulevarde va fi interzisă parcarea”, a declarat pentru B365.ro directorul general al Direcţiei de Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei, Bogdan Hreapcă.

Restricţii vor fi şi în alte zone ale Capitalei. „În viitor se va merge mai mult pe parcări subterane. Nu vor dispare cele supraterane, dar vor fi limitate la oră. Adică poţi să laşi maşina acolo doar o oră, dar o să fie mai scump decât în cea subterană”, a explicat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Universitate:  380 de locuri, termen de finalizare – martie 2012

Lucrările la parcarea de la Universitatea au început încă de anul trecut, urmând a fi terminată în 2012. Parcarea va avea 380 de locuri şi un cost de 32,9 milioane de euro (fără TVA). Tariful mediu pe oră pe care îl vor plăti bucureştenii va fi de 0,38 de euro pe oră. Odată cu parcarea, la suprafaţă, muncipalitatea va amenaja şi o piaţetă destinată pietonilor, cu bănci şi spaţii verzi.

”La sfârşitul lunii februarie o să înceapă executia propriu-zisă a lucrării, iar până la sfârşitul anului 2011 parcarea va fi acoperită. Ea va fi funcţională la începutul anului 2012, undeva în luna martie. La sfârşitul anului, piaţeta va fi acoperită, iar statuile vor fi aduse înapoi. Aici va fi prima piaţetă redată Bucureştiului”, şeful de la Investiţii.

La sfârşitul anului trecut, în timpul săpăturilor pentru parcare, muncitorii au descoperit mai multe ziduri, dar şi câteva zeci de schelete umane. Bogdan Hreapcă susţine însă că lucrările nu vor fi afectate de această descoperire. ”Ce au găsit arheologii acolo nu a fost menţinut bine şi e istorie şi pentru ei. Singurul lucru pe care l-am întâlnit acolo e pe aliniamentul din partea staţiei de troleibuz, o bucată reprezentând 5-7% dintr-o biserică, pe care o să o ocolim, nu ne deranjează. E la limita peretului comun”, a spus directorul de la Investiţii.

Parcarea de la Universitate este realizată în parteneriat public-privat. Perioada de concesiune este de 34 de ani, timp în care Primăria va încasa de la firmă o redevenţă anuală ce va varia în funcţie de veniturile încasate.

”Redevenţa este între 4 şi 50% din venitul încasat anual de firmă. 4% pentru încasări anuale mai mici de 470.000 de euro şi 50% pentru încasări mai mari sau egale cu 1.700.000 de euro”, a explicat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Charles de Gaulle – 603 locuri, termen de finalizare – începutul anului 2012

La Piaţa Charles de Gaulle Primăria Bucureşti va construi un pasaj rutier subteran şi concomitent şi o parcare. Lucrările vor începe anul acesta, probabil în luna februarie. Parcarea va avea trei nivele, 603 locuri şi va costa 44,9 milioane de euro. Unul din nivele va fi amenajat ca zonă comercială.VEZI CUM VA ARĂTA

„Mai întâi ne apucăm de săpăturile pentru parcare, care includ şi o parte din săpăturile pentru pasaj. Lucrările încep anul acesta. Încercăm ca până la începutul anului viitor parcarea să fie gata”, a precizat Bogdan Hreapcă.

Accesul în parcare se va face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, din pasajul subteran, dar şi de pe Bulevardul Constantin Prezan şi de pe Calea Dorobanţilor, de asemenea de pe părţile laterale ale acestor artere.

Parcarea este realizată în parteneriat public-privat. Deocamdată nu a fost stabilită redevenţa pe care o va încasa municipalitatea, însă se preconizează că va fi diferită faţă de cea stabilită în cazul celei de la Universitate. „Aici primul nivel este destinat zonei de loisir, ei din start se bazează pe o chirie solidă, deci nu câştigă doar din locurile de parcare”, a precizat directorul de Investiíi din cadrul Primăriei.

Parcarea de la Edgar Quinet – 380 de locuri, termen de finalizare – sfârşitul lui 2012

Parcarea de la Edgar Quinet va fi construită sub fântâna arteziană de la Facultatea de litere, la câteva sute de metri de cea de la Universitate. Ea va avea trei nivele, 380 de locuri şi un cost de 13, 4 milioane de euro. Termenul estimat de execuţie pentru acestă lucrare este de 12-18 luni.

„Parcarea Edgar Quinet este în ultima fază de negociere. Sperăm că până la sfîrşitul lunii ianuarie, cel mult 10 februarie să fie încheiat contractul. Se face tot în parteneriat public-privat, noi punem terenul, ei pun banii de investiţie, operează parcarea pe un număr de ani, iar noi primim o redevenţă. Deocamdată nu a fost stabilită redevenţa”, a explicat Bogdan Hreapcă.

Tariful mediu de parcare va fi şi în acest caz 0,38 euro pe oră. „Cam la toate parcările pe care le vom realiza în parteneriat public-privat tariful mediu se va învârti în jurul a 0,38 de euro pe oră. El va fi diferenţiat în funcţie de zi, dacă e lucrătoare sau e weekend, între zi şi noapte, între abonament şi utilizare ocazională”, a precizat directorul de la Investiţii.

Parcarea de la Walter Mărăcineanu – 240 de locuri, termen de finalizare 2012-2013

Parcarea de la Walter Mărăcineanu va fi construită pe două nivele, va avea 240 de locuri şi un cost estimat de 8,46 de milioane de euro. Deasupra parcării va fi amenajată o piaţetă de 4.000 de metri pătraţi, după modelul celei de la Universitate.

„Va fi o lucrare extrem de utilă şi din punct de vedere urbanistic, pentru că aici va fi a doua piaţetă redată bucureştenilor. Există acolo o piaţetă pe care nu o folosim şi care se află în faţa Parcului Cişmigiu. Vom realiza practic o zonă pietonală înainte de parc. Va fi o parcare care va deservi zona Cişmigiu”, a precizat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Walter Mărăcineanu va fi realizată tot în parteneriat public-privat. Contractul urmează a fi încheiat cel târziu până pe 10 februarie. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

Parcarea de la Piaţa Dorobanţilor – 254 de locuri, termen de finalizare 2012-2013

Parcarea de la Piaţa Dorobanţilor va costa 9,2 milioane de euro şi va avea 254 de locuri. Ea va fi construită sub Calea Dorobanţilor între parc şi benzinăria situată vizavi de parc. Intrarea se va face de pe bulevard, din lateral, de pe ambele sensuri. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

Parcarea de la Piaţa Alba Iulia – 1496 locuri, termen de finalizare – 2012

Parcarea de la Piaţa Alba-Iulia va fi cea mai mare, dar şi cea mai scumpă din seria noilor parcări construite de municipalitate. Noua construcţie va avea trei nivele, o suprafaţă totală de 8.000 de metri pătraţi şi va asigura 1496 de locuri de parcare. Ultimul nivel, va fi destinat activităţii comerciale, dar va funcţiona şi ca pasaj pietonal pe sub piaţă. Costul total va fi de 68 milioane de euro, adică 45.000 de euro locul de parcare.

„Deschiderea ofertelor de licitaţie pentru parcarea de la Alba-Iulia va avea loc pe 17 februarie. Termenul de realizare a lucrării este de cel puţin 18 luni. Va fi şi o zonă de pornire şi spre Stadionul Lia Manoliu, de acolo la stadion faci cum un sfert de oră pe jos. Lucrarea ar putea să înceapă la sfârşitul lui martie”, a precizat Bogdan Hreapcă.

Parcare Gara de Nord – 1.100 locuri, termen de finalizare încă necunoscut

Parcarea subterană de la Gara de Nord va fi construită sub parcul aflat vizavi de Ministerul Transporturilor. Construcţia va asigura 1.100 de locuri şi va avea trei nivele. Unul dintre nivele va fi destinat maşinilor mari şi va funcţiona ca autogară. Ca şi în cazul celorlalte parcări şi aceasta va fi realizată în parteneriat public-privat.

„La Gara de Nord am avut o licitaţie care a plecat o dată cu cea de la Universitate. Din păcate atunci când s-a făcut studiul de fezabilitate de către fosta administraţie nu s-a luat în calcul proprietatea, care este a Ministerului Transporturilor. Au fost discuţii ani de zile. La momentul de faţă se pare că am învins, dar eu aştept intabularea. Partea bună este că suntem deja în faza negociată a contractului, o negociere terminată în 2008. Dacă am intabularea pot să mă apuc de lucru”, a declarat şeful Direcţiei de Investiţii din Primăria Capitalei.

Parcare Centrul Istoric – aproximativ 400 de locuri, termen de finalizare necunoscut

După reabilitarea străzilor din centrul istoric, municipalitatea va construi aici şi o parcare. De această dată însă, s-a optat pentru o parcare supraterană. Construcţia va fi construită în zona strada Franceză – Tonitza şi va avea patru nivele. Accesul în parcare se va face atât dinspre Splaiul Independenţei, cât şi din Centrul istoric.

„Va fi o construcţie supraterană. Acum facem acum niste calcule privind aşezarea ei pe teren. Nu e foarte generos terenul. Vom avea nevoie de o parcare automatizată, pentru că nu avem spaţiu şi pentru rampe. Șoferii o să îşi pună maşina pe o rampă, aceasta o să ridice maşina şi apoi o aduce înapoi. Acum se lucrează la studiul de fezabilitate”, a precizat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Piaţa Victoriei – 500 de locuri

La Piaţa Victoriei, municipalitatea va construi o parcare subterană în casetele de beton ale Metrorex. Construite în anii ’70, la Piaţa Victoriei, Piaţa Romană şi Piaţa Universităţii, acesta casete de beton nu au fost niciodată folosite, iar primăria vrea acum să le transforme în parcări. Deocamdată au fost luate în discuţie doar casetele de la Piaţa Victoriei, întrucât poziţionarea lor ar permite un acces mai facil al autoturismelor în subteran. VEZI CUM ARATĂ CASETELE DE LA METROU

Deocamdată, primarul general Sorin Oprescu trebuie să încheie un acord cu Metrorex. Abia după ce această colaborare va fi parafată, municipalitatea va putea trece la amenajarea parcării.

„După ce va acordul va fi încheiat, amenajarea parcării va dura 4-5 luni. Estimăm că vor fi aproximativ 500 de locuri de parcare”, a precizat pentru B365.ro, Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.

Trei parcări Park&Ride la intrările în Capitală

Primele parcări de tip park&ride vor fi construite în Bucureşti în 2011. Importat din Occident, acest tip de parcări este destinat navetiştilor şi are drept scop reducerea traficului în marile oraşe. Ele vor fi realizate la intrările în Capitală. Cei care vin din afara oraşului, îşi vor lăsa maşinile în aceste parcări şi vor folosi apoi mijloacele de transport în comun pentru a se deplasa în Capitală.

Prima parcare de acest tip va fi terminată în acest an în Băneasa. Construcţia va fi ridicată la capătul liniei de tramvai 5, va asigura 400 de locuri de parcare şi va costa 12 milioane de euro. Tot în 2011 vor începe şi lucrările de realizare a altor două parcări de tip park&ride, la Liviu Rebreanu şi în Pantelimon, în zona magazinului Cora.

Parcare Spitalul Colţea – 500 de locuri, termen de finalizare – 2012

Parcarea spitalului din centrul Capitalei va fi supraterană şi va asigura aproximativ 500 de locuri. Reprezentanţii primăriei spun însă că parcarea va deservi cu stricteţe spitalul.

„Această parcare va fi construită pe locul fostei policlinici, în parteneriat public-privat. Nu e licitată deocamdată. Perioada de execuţie va fi de maxim 8 luni. Ar putea să fie gata tot în 2012”, a declarat Bogdan Hreapcă.

Cookies