ÎN BUCUREȘTI

Capitala riscă să rămână fără troleibuzele noi

Capitala riscă să rămână fără troleibuzele noi după ce firma Bozankaya-Sileo a contestat rezilierea de către Primăria Municipiului București a contractului pentru cele 100 de troleibuze noi.

Capitala riscă să rămână fără troleibuzele noi. Bozankaya-Sileo contestă rezilierea de către Primăria București a contractului pentru producția a 100 de troleibuze încheiat în 15 aprilie 2020. Mai mult, reprezentanții concernului susțin că dacă nu ar fi fost această reziliere ar fi livrat deja primele cinci troleibuze, iar Primăria Capitalei riscă să piardă finanțarea de 200 de milioane de euro, pentru achiziția acestor noi mijloace de transport în comun.

Concernul a câștigat licitația publică în vederea producției și livrării a 100 de troleibuze pentru STB, anunțată de către Primăria București în SEAP, potrivit unui comunicat de presă.

„Am participat cu deplină încredere în cadrul acestei licitații și am respectat specificațiile tehnice cuprinse în caietul de sarcini, câștigând licitația în condiții corecte, aspect dovedit și în instanță prin respingerea contestațiilor ulterioare înaintate de către competitori care nu au participat la licitație”, declară Aytunç Günay, Director General și Președinte al Consiliului de Conducere Bozankaya.

Capitala riscă să rămână fără troleibuze noi

Conform contractului încheiat cu Municipiul București, concernul turco-german avea obligația ca livrările de troleibuze să demareze în ianuarie 2021.

Parte a contractului, compania a prezentat primăriei certificarea RAR a omologării vehiculelor sale pe teritoriul României.

Totuși, Primăria București a considerat ca nefiind suficientă recunoașterea de către RAR a omologării internațioanale și a solicitat Bozankaya-Sileo să prezinte o extensie care să permită înmatricularea imediată pe teritoriul României a troleibuzelor.

Cu toate că solicitarea primăriei depășea cadrul contractual, compania a venit cu această extensie, dar, din cauza contextului pandemic, furnizarea certificatului suplimentar a fost întârziată.

În septembrie 2020 municipalitatea a notificat rezilierea contractului, afirmând că certificatul suplimentar nu a fost livrat în termenul stabilit.

La acea dată mai erau încă 4 luni până la data de livrare convenită prin contract a primului troleibuz.

Capitala riscă să rămână fără troleibuzele noi

Prin menținerea rezilierii contractului, Primăria București riscă să piardă finanțarea de 200 milioane euro acordată din Fondul Pentru Mediu special pentru aceste troleibuze.

Toate cele 100 de troleibuze trebuie fabricate, livrate și plătite până cel târziu la 31 decembrie 2021, iar o nouă achiziție publică nu poate fi efectuată în timp util.

„Dacă această anulare contractuală nu ar fi avut loc, până în acest moment, cel puțin 5 troleibuze ar fi fost livrate și ar fi fost date în folosință transportului public al Municipiului București. Aceste troleibuze moderne produse de Bozankaya-Sileo pot transporta până la 96 de pasageri, pot rula 20 de km fără conexiune la rețeaua electrică aeriană și sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Ne manifestăm regretul pentru nereușita acestui parteneriat pentru care noi, în calitate de furnizor, am avut toată buna credință de a-l respecta și duce până la capăt în cele mai bune condiții, în ciuda situației grave și neprevăzute ce a afectat întreaga lume”, continuă Aytunç Günay.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button