Capitala are puțin peste 32 de km de pistă de biciclete. Primăria promite dublul, după ce se vor finaliza mai multe proiecte în derulare acum

17 feb. 2023
221 afișări
Capitala are puțin peste 32 de km de pistă de biciclete. Primăria promite dublul, după ce se vor finaliza mai multe proiecte în derulare acum
Capitala are puțin peste 32 de km de pistă de biciclete. Primăria promite dublul, după ce se vor finaliza mai multe proiecte în derulare acum. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

În prezent, în București sunt realizați puțin peste 32 de km (32,55 km) de pistă de biciclete. Însă, Primăria Capitalei anunță că o altă serie de proiecte care sunt prevăzute inclusiv în PMUD (Planul de Mobilitate Urbană Durabilă), PIDU (Planul Integrat de Dezvoltare Urbană) sau finanțate prin Fondul pentru Mediu, vor totaliza aproximativ 60 de kilometri de pistă pentru biciclit.

Proiecte pentru pistă de biciclete în București

Dintre acestea, un proiect se află în execuție, iar altele trebuie să obțină autorizațiile de construire, în timp ce alte proiecte se află în faza pentru elaborarea studiului de fezabilitate, anunță Primăria Capitalei, potrivit Agerpres.

Pentru proiectul „Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei”, care presupune realizarea a 4 trasee cu o lungime totală de 48,25 kilometri, au fost realizați până în acest moment 16,15 kilometri (traseul 1 – tronsonul 1 și traseul 3). Acest proiect este finanțat prin bugetul local și Fondul pentru Mediu.

Cu Trustul de Clădiri Metropolitane, în anul 2022, a fost încheiat contractul pentru a realiza traseul 1 – tronson 2 (3,3 km lungime): Piața Presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan. Porțiunea de drum cuprinsă între Arcul de Triumf – Piața Presei Libere se află în execuție, dar lucrările au fost întrerupte temporar din cauza condițiilor meteo, iar acestea se vor relua când vremea o va permite, transmite Primăria, pentru Agerpres.

„Pe Şos. Kiseleff a fost frezat stratul de asfalt de pe trotuar, s-au demontat bordurile vechi şi au fost înlocuite cu borduri noi din granit, apoi a fost turnat stratul de asfalt de uzură pe o lungime de 600 m, pe partea dreaptă, sens Arcul de Triumf către Piaţa Presei Libere. Durata de execuţie a lucrărilor este de aproximativ 2 luni”, declară PMB.

Pentru traseul 2 și traseul 4, lucrările vor putea demara după ce vor fi obținute autorizațiile de construire, pentru fiecare tronson în parte:

  • Traseul 2 – Piața Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu (17,2 km lungime);
  • Traseul 4 – Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național (11,6 km lungime).

Alte proiect

Și pentru proiectul „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41” este vizată construirea unei piste pentru bicicliști, ce va avea o lungime de 11,34 km. Finanțarea este de la bugetul local și alte surse legal constituite.

Printre obiective, Direcția Generală Investiții își propune și realizarea unui „Traseu prioritar pietonal și de bicicliști”, compus din 42 de subproiecte. Acesta face parte din „Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU)”, aprobat în anul 2012 de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Până în acest moment, au fost obținute autorizații de construire pentru 36 de subproiecte. Finanțarea este de la bugetul local. Cele 42 de subproiecte vor avea, în total, lungimea de 9,7 kilometri.

Tot anul trecut, în baza propunerilor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), s-a atribuit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate „Realizare infrastructură pentru transport verde – piste pentru biciclete în Municipiul București”. Acest proiect prevede realizarea a 5 trasee prioritare, având, în total, lungimea de 13 km de cale dublă (26 kilometri de cale simplă), astfel:

  • Șoseaua București – Ploiești, între Aerogării și Băneasa Shopping City – 1,5 km (parte din „Traseul pentru cumpărături” din PMUD: Piața Victoriei – Băneasa);
  • Piața Unirii – Mihai Bravu – 3 km (traseu de agrement);
  • Colentina – între Mihai Bravu și Doamna Ghica – 1,5 km (parte din „Traseul către şcoală” Universitate – Doamna Ghica);
  • Petricani – între Doamna Ghica și Dimitrie Pompeiu – 3 km (parte din „Traseul către birou” Doamna Ghica – Pipera);
  • Piața Alba Iulia – Piața 1 Decembrie – 4 km (parte din „Traseul de Est”).

Master plan

De asemenea, Primăria Capitalei a atribuit un contract pentru realizarea unui Master plan piste biciclete la nivelul Bucureștiului. Prin intermediul acestuia, vor fi identificate și prioritizate traseele optime, amenajările complementare și inclusiv profiluri-tip pentru pistele de biciclete. În cadrul procedurii de atribuire, câștigătoare a fost desemnată oferta prezentată de F.I.P. Consulting SRL. Contractul valorează 530.000 lei (fără TVA,) iar termenul de elaborare este de 12 luni.

„(…) Se urmăreşte asigurarea legăturii între zonele rezidenţiale şi zonele principale de interes (locuri de muncă, de educaţie, comerciale, instituţii), precum şi între reţeaua de piste deja existentă, precum şi cu localităţile din jurul Capitalei, cu platformele industriale limitrofe, cu zonele de interes turistic, de agrement şi recreere”, explică PMB.

Totodată, în București, în cadrul unor proiecte de reabilitare a sistemului rutier, au fost realizate piste de biciclete, după cum urmează:

  • reabilitare sistem rutier și linii de tramvai Șos. Pantelimon – 5,3 km pistă de biciclete;
  • Supralărgire Fabrica de Glucoza – 3,4 km pistă de biciclete;
  • Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai – Bulevardul Liviu Rebreanu – 2,7 km pistă de biciclete;
  • Străpungere Buzești Berzei Uranus – 2,6 km pistă de biciclete;
  • Pasaj subteran Piața Presei Libere – 2,4 km pistă de biciclete.

Te-ar mai putea interesa și: VIDEO | Hoții de bicicletă cu cea mai scurtă carieră de pe planetă sunt din București. În doar 37 de secunde, au furat, au fost fugăriți și au fost prinși

Cookies