Utilizatorii se confruntă cu multe capcane în mediul online. Românii au tot fost vizați de tentative de tip scam în ultima săptămână, transmite DNSC. Câteva sfaturi pentru a nu ne lăsa păcăliți de atacatorii cibernetici.
Românii sunt ținte pentru tentativele de tip scam, cele care continuă să se folosească de imaginea unor retaileri sau magazine online populare în România sau chiar instituții publice.
În ultima săptămână, DNSC (Directoratul Național de Securitate Cibernetică) a primit mai multe notificări de la utilizatori care s-au întâlnit cu asemenea capcane online ce se foloseau de branding-ul Lidl România, CFR Călători sau Catena – Farmacia Inimii.
Specialiștii transmit că încercarea de păcălire a internauților păstrează aceiași pași ca în cazurile precedente:
Mai apoi, utilizatorii sunt redirecționați către diverse site-uri potențial periculoase unde li se cer date sensibile și, totodată, cer victimei să distribuie mai departe mesajul către contactele sale de WhatsApp.
Specialiștii din cadrul Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică îi sfătuiesc pe internauți:
„Este destul de clar că un domeniu de tipul ‘pf7bg[.]cn’ nu poate fi unul oficial”, transmit specialiștii DNSC într-o postare pe Facebook.