Când vor circula bucureștenii cu metroul până la Aeroportul Otopeni

de:
08 oct. 2013
3 Afișari
Când vor circula bucureștenii cu metroul până la Aeroportul Otopeni

”În cadrul proiectului Magistrala 6, se derulează contractul de furnizare servicii de consultanță, proiectare, asistență tehnică și supervizare a lucrărilor, încheiat între S.C. METROREX S.A. și Asocierea formată din PADECO Co. Ltd. Japonia – ORIENTAL CONSULTANTS Co. Ltd. Japonia – METROUL S.A. România. Contractul se află în etapa de întocmire a proiectelor tehnice preliminare, a documentațiilor de achiziții pentru lucrări. Valoarea totală a investiției este de 1,055 miliarde euro (fără TVA), iar până la aceasta dată, au fost plătite facturi în valoare totală de 6,566 milioane (fără TVA)”, a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Contactat de reporterii B365.ro, pentru a da detalii despre direcția plăților efectuate până acum, Constantin Mustățea a explicat că facturile în valoare de 6,566 milioane euro, fără TVA, sunt în conformitate cu graficul de livrabile din anexa la contract, iar suma acoperă, printre altele, costurile pentru revizuirea studiului de fezabilitate, pentru studiile geotehnice, pentru realizarea studiilor de rețele, dar și pentru alte activități premergătoare, precum elaborarea documentației pentru licitație și pentru studiile pregătitoare în vederea demarării activității de proiectare propriu-zisă și de licitație.

33% din costurile necesare construcției Magistralei 6, asigurate de japonezi

”Guvernul României a obținut sprijinul Guvernului Japoniei, prin Agentia de Cooperare Internațională a Japoniei (JICA), pentru finantarea proiectului prin acordarea unui împrumut în valoare de 41.870 milioane yeni, din care 6.965 milioane yeni reprezentând finanțarea 100% a serviciilor de consultanță și 33.243 milioane yeni reprezentând finanțarea a 33% din lucrările de construcții civile, prin semnarea Acordului de Împrumut ROM-P5 la data de 10 martie 2010, acord ratificat prin Legea nr. 228/25.11.2010. Tragerea finală trebuie să se încadreze în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a Acordului de Împrumut, pe o perioada de 11 ani, respectiv 2010 – 2021”, a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Rambursarea împrumutului se va face în perioada 2017 – 2035, cu o dobânda de 1,70% pe an pentru sumele împrumutate finanțării lucrărilor de constructii civile și o dobândă de 0,01% pe an pentru sumele acordate serviciilor de consultanță.

”Conform acordului de împrumut între România și Agenția Japoneză JICA utilizarea banilor trebuie să fie realizată în acești 11 ani, astfel încât ultimii bani solicitați de la Banca Japoneză să fie până în 2021”, a explicat Mustățea.

Conform oficialilor Metrorex, investiția totală de 1,055 miliarde euro fără TVA pentru construcția Magistralei 6 va fi asigurată astfel: circa 332 milioane euro, reprezentând echivalentul creditului de 41.870 milioane yeni, din acordul de împrumut semnat cu oficialii niponi, și 723 milioane euro din cofinanțare de la bugetul de stat. În ceea ce privește suma de 723 milioane euro, S.C. METROREX S.A. a propus Ministerului Transporturilor obținerea acestei finanțări din fonduri structurale.

”Când vor fi dispuse sumele în buget atunci vor fi demarate lucrările. Metrorex și Ministerul Transporturilor încearcă să obțină finanțare pentru această magistrală din surse europene nerambursabile. Trebuie doar să fim acceptați pentru finanțare din aceste fonduri”, a mai spus șeful Serviciului Urmărire Lucrări Investiții Metrorex.

Când vom circula cu metroul până la Aeroportul Otopeni

Dacă anul trecut, pe 1 aprilie, ministrul Transporturilor anunța că în 2013 vor începe lucrările la Magistrala 6, termenul prevăzut acum pentru începerea lucrărilor la acest tronson de metrou este anul 2016. 

Prezent la semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu”, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat, că în exercițiul 2014 – 2020 sunt prevăzuți bani pentru construcția Magistralei 6 și a tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul de pe Magistrala 4.

Pe 25 septembrie, premierul Victor Ponta a declarat, la începerea săpăturilor la primul tunel de metrou de pe Magistrala 5, că lucrările la metroul spre aeroport vor începe doar după finalizarea lucrărilor la M4 și M5, adică nu mai devreme de semestrul al II-lea din 2016 – ultimul termen prevăzut pentru finalizarea lucrărilor la primul tronson de metrou Râul Doamnei – Eroilor 2. „Doamna ministru s-a văzut cu finanţatorii japonezi. Problema e următoarea: dacă începem 10 proiecte şi nu terminăm niciunul e cea mai rea variantă. Noi cu asta ne-am trezit. Ne-am trezit cu 3 metri săpaţi la magistrala 5 şi niciun ban, cu studiu de fezabilitate şi niciun ban pentru aeroport (n.r. – magistrala 6). Toate lucrurile începute aşa câte un pic şi nimic terminat. Haideţi să ne concentrăm întâi să terminăm cu proiectul ăsta (n.r. – magistrala 5), să terminăm cu Străuleştiul şi apoi să facem şi metroul spre aeroport”, a precizat premierul.

Întrebat de reporterii B365.ro când ar trebui să fie finalizate lucrările, Mustățea a precizat că termenul maxim este anul 2021, ”în condițiile asigurării surselor de finanțare”.

Primele discuții privind construcția Magistralei 6 de metrou, ca soluție pentru fluidizarea traficului în București, au avut loc în 1999. După 11 ani, România a semnat un acord de împrumut cu Japonia pentru construirea Magistralei 6. Documentul a fost semnat la Tokyo, pe 10 martie 2010, în prezența președintelui Traian Băsescu și a premierului nipon Yukio Hatoyama, cu prilejul vizitei pe care șeful statului român a efectuat-o în Japonia.

Citește și: Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni, pe Magistrala 6 de metrou. VEZI PROIECTUL

                 Design ultramodern pentru staţiile de metrou dinspre Otopeni

                 Staţiile Magistralei 6 de metrou: Tokio – Washington – Paris – Aeroport Otopeni

Cookies