ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Când vă dau târcoale prejudecăți cu Moldova, citiți asta: cu cât (și de ce) subvenționează locuitorii din Vaslui metroul din București

Trecând în revistă proaspătul scandal între ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, Europa Liberă scrie despre această regie cu datorii, dar cu salarii de top.

Europa Liberă scrie și despre ilogica apartenenței acestei companii la Ministerul Transporturilor, în loc să țină, firesc de Primăria Capitalei, ca și STB (ex RATB).

„Metrorex cere, an de an, tot mai multe subvenții de stat.

Cu datorii de aproape 200 milioane de lei la bugetul de stat și la furnizori, tot mai multe voci se întreabă de ce metroul nu trece de la ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei și de ce locuitorii din Vaslui îi subvenționează pe bucureșteni prin plata unei mari părți a prețului biletului de la metrou.”, scrie ministrul Transporturilor.

Salarii medii ținute la secret

„Veniturile salariale nete ale angajaților Metrorex nu sunt trecute pe site-ul companiei, rubrica dedicată fiind inactivă, informațiile fiind „în curs de actualizare”. Am cerut de la biroul de Comunicare al companiei media venitului net, numărul total de angajați și câți dintre ei ocupă posturi de conducere, informații care nu ne-au fost transmise până la publicarea acestui material.

Ion Radoi este liderul de sindicat de la Metrorex. El nu mai apare cu declarație de avere din calitatea de președinte de confederație sindicală, ultimul document de acest gen fiind depus în 2018. La nivelul anului 2017 el câștiga 111.799 de lei, adică 9.300 de lei pe lună din „salariu pentru funcția de președinte, plus indemnizație sindicală”.”


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button