Când va circula Metroul la flux normal? Anunțul lui Grindeanu după ce Guvernul a alocat banii pentru plata datoriilor la firma de mentenanță Alstom

13 sept. 2022
3206 Afișari
Când va circula Metroul la flux normal? Anunțul lui Grindeanu după ce Guvernul a alocat banii pentru plata datoriilor la firma de mentenanță Alstom

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că fluxul normal de circulaţie al trenurilor de metrou va reveni „în maxim o săptămână sau două”, întrucât Guvernul a alocat banii necesari pentru firma care asigură mentenanţa garniturilor.

Metrorex a mai redus din timpul de așteptare la începutul lunii septembrie, când existau promisiuni de plată a datpriei, însă circulația nu a revenit complet la normal.

„Au mărit (Metrorex – n.r.) frecvenţa trenurilor. Vor mări, din ce mi-au transmis cei de la Metrorex, în perioada următoare şi vor reveni la normal pentru că, la rectificarea din luna august, au fost alocate sume inclusiv pentru Metrorex.

Le-am cerut celor de la Metrorex, am aprobat în Guvern, am susţinut această cauză, dar le-am cerut celor de la Metrorex să detalieze foarte clar toate cheltuielile pe care le-au în plus faţă de ceea ce s-a aprobat iniţial. Aceste detalieri au venit, deschiderile de conturi s-au făcut zilele trecute, săptămâna trecută.

Au avut discuţii cu firma care asigură mentenanţa, că până la urmă acolo este problema, firma care în 2021, vă repet, avea de primit vreo 200 de milioane de la Metrorex şi au primit asigurări”, a precizat Grindeanu, marţi, la Parlament.

Întrebat când se va reveni la normal, Grindeanu a menţionat: „Este o chestiune de zile, maxim o săptămână – două până când cei de la Metrou, din ce mi-au spus, vor reveni la fluxul normal”.

„Noi am asigurat banii, Guvernul a asigurat banii. Sigur, în momentul în care vii ministru preiei şi cu bune şi cu rele diverse lucruri. La Metrorex am preluat în anul 2021, în singurul an, de fapt, după Revoluţie în care n-a avut buget şi în care la firma care a asigura mentenanţa vreo 200 de milioane avea de dat”, a adăugat Grindeanu.

După o lună cu frecvență mărită, Metrorex a anunțat pe 2 septembrie că s-a redus intervalul de succedare a trenurilor de metrou pe toate cele cinci magistrale de transport subteran din Capitală.

Facturile restante către furnizorul de mentenanță Alstom nu erau plătite, însă exista promisiunea că în perioada următoare se va întâmpla acest lucru, pe baza banilor alocați în plus la rectificarea bugetului de stat. În consecință, Alstom Transport relua gradual serviciile de mentenanță.

La ultimul anunț Metrorex, circulația trenurilor de metrou se desfășoară în prezent astfel:

Magistrala 1: 7-8 minute

Magistrala 2: 4 minute

Magistrala 3:7-8 minute

Magistrala 4: 7 minute

Magistrala 5: 6 minute (12 minute relația Romancierilor – Valea Ialomiței/ Râul Doamnei).

În periada verii, în timpul crizei de la metrou, au avut loc schimburi dure de replici între ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care spunea că disconfortul bucureștenilor este o formă de presiune de partea Metrorex, iar sindicaliștii și primarul Capitalei Nicușor Dan i-au răspuns, la rândul lor, că managementul de la Ministerul Transporturilor a adus compania în situația aceasta, iar Bucureștiul nu este ținut în spate de nimeni.

Grindeanu a subliniat, din nou, că nu se vor pierde bani europeni din PNRR

Ministrul subliniat că România nu va pierde banii din PNRR pentru că Ministerului Transporturilor şi a Metrorex nu şi-ar atinge angajamentele.

„Pe scurt: nu. Legat de Metrorex, (…) în momentul când s-a făcut PNRR, s-au introdus proiecte eligibile în PNRR, s-a introdus şi o investiţie pe M4, o investiţie care nu era matură, o investiţie în care aproape toată lumea din minister a informat în acea perioadă conducerea Ministerului că, dacă se introduce această investiţie, există şanse foarte mari să nu fie terminată până la sfârşitul anului 2026, adică termenul limită până când trebuie terminată investiţia. Nu vom pierde banii pentru că, în acest moment, există plan de backup, această sumă de 300 de milioane de euro. Dacă lucrurile tind spre ceea ce spunea în urmă cu un an, această sumă va fi transferată tot în zona acestui tip de transport şi anume spre zona de cale ferată”, a mai spus Sorin Grindeanu.

El a susţinut că renegocierea PNRR trebuie să se facă unitar, la nivelul premierului, nu de fiecare ministru în parte.

„Nu mă înscriu în corul celor care cer şi au cerut în toată această perioadă modificarea PNRR. Eu cred, şi asta a fi fost decizia luată în cadrul coaliţiei, că România nu doar pe acest proiect, există şi alte domenii – pe sănătate, pe muncă, unde e obligatoriu să fie renegociat, va merge în mod transparent, direct, negociind unitar, nu fiecare ministru în parte, ci la nivel de prim-ministru cu echipele cu care prim-ministrul consideră că trebuie să meargă la Bruxelles şi negociind pe o singură voce, nu fiecare ministru încercând să găsească. (…)Realist, în acest moment, PNRR nu este modificat pe niciun domeniu, dar România cere nu doar pe transporturi, ci şi pe celelalte domenii (…) şi pe sănătate – şi acolo sunt foarte mari probleme – şi pe muncă. Există această posibilitate de renegociere şi nu vom pierde banii”, a adăugat Grindeanu.

Îți recomandăm și:

Cookies