Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a demarat „procedurile premergătoare” construirii unui aeroport în sudul Bucureștiului, în parteneriat cu președintele Consiliului Județean Giurgiu. Totuși, edilul nu a spus nimic legat de locul exact unde ar urma să se afle aeroportul, și nici ce înseamnă „proceduri premergătoare”.
Paris are aeroporturile Charles de Gaulle în nord, și Orly în sud. După Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, Bucureștiului nu îi ajunge aeroportul Otopeni din nord, astfel că deja s-a gândit că ar mai fi nevoie de un aeroport și în sudul orașului. Edilul a vorbit cu președintele Consiliului Județean Giurgiu, a anunțat în spațiul public intenția sa, a subliniat că „nu este o glumă, ci un lucru cât se poate de serios”, însă nu a oferit și detalii concrete în acest sens. Motivul principal invocat de primarul Sectorului 4 este faptul că Aeroportul Otopeni ar fi „depășit”.
„Tot astăzi, de ziua Bucureștiului, trebuie să fac un alt anunț important. Nu este o glumă, ci un lucru cât se poate de serios. Împreună cu președintele Consiliului Județean Giurgiu, am demarat procedurile premergătoare construirii unui aeroport în zona de sud a Capitalei. Va fi un aeroport internațional, atât pentru transport de persoane, cât și cu o importantă componentă cargo, întrucât în acest moment, Aeroportul Otopeni este depășit din acest punct de vedere. Toate acestea le facem pentru că ne dorim ca Bucureștiul să devină cu adevărat un oraș occidental. Aerisit, verde, și mai ales, conectat așa cum trebuie cu restul Europei”, a anunțat Băluță, conform Hotnews.
Deși a oferit o explicație pentru decizia sa și a subliniat că nu e vorba de o glumă cu ocazia zilei Bucureștiului, Băluță nu a venit cu explicații legate de locul unde va fi ridicat aeroportul sau când se va întâmpla asta, și nici nu a intrat în detalii când vine vorba de ce presupun „procedurile premergătoare”. Totuși, edilul nu este primul care a propus construirea unui aeroport în sudul orașului.
Astfel, în 2008, Guvernul a aprobat realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unui al doilea aeroport în sudul Bucureștiului. De proiect avea să se ocupe Ministerul Transporturilor, fiind propuse trei locații pentru aeroport: lângă Jilava, lângă Comana sau lângă Adunații Copăceni, ultima propunere fiind și cea mai populară și discutată.
De asemenea, în 2018, pe vremea guvernului condus de Viorica Dăncilă, aeroportul din sudul Bucureștiului se afla pe o listă de investiții strategice ce urmau să fie realizate în regim de parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză. După cum vă puteți da seama probabil, și de această dată aeroportul a rămas doar pe lista de investiții.
CITEȘTE ȘI