Daca exista riscuri, este responsabilitatea angajatorului sa educe angajatii cu privire la purtarea echipamentului de protectie si impactul pe care il poate avea acesta asupra sanatatii si sigurantei personale.
Este important ca angajatorul sa se asigure ca tot personalul supus riscurilor de ranire poarta echipament adecvat de protectie. Echipamentele difera in functie de domeniul de activitate si exista situatii variate cand acesta este obligatoriu sau recomandat. Angajatii pot fi supusi la risc in foarte multe situatii, iar unele dintre acestea sunt:
cand au contact cu substante chimice sau substante periculoase care ar putea provoca arsuri sau alte rani sau boli
cand lucreaza cu obiecte care pot cadea sau care pot provoca rani
cand respira aer contaminat
cand lucreaza cu electricitate
cand sunt expusi la vibratii excesive sau zgomot excesiv
cand lucreaza cu obiecte sau substante care pot afecta vederea
cand lucreaza cu obiecte ascutite, abrazive sau fierbinti
O evaluare a riscului va determina ce tip de echipamente de protectie de la bprotect sunt necesare pentru a proteja angajatii de efectele riscurilor la locul de munca. Articolele pot include:
ochelari de protectie
antifoane
viziera sau masca de protectie
casca
salopeta
veste sau salopete de inalta vizibilitate
pantofi, cizme sau bocanci de protectie
Echipamentul de protectie ar trebui sa fie conceput astfel incat sa respecte standardele legale de siguranta, sa fie bine curatat si pastrat corect. Fie ca este vorba de casca sau incaltaminte de protectie, echipamentul ar trebui sa fie cat mai confortabil pentru a oferi siguranta adecvata pe tot parcursul zilei de munca. Orice echipament de protectie ar trebui sa fie inlocuit conform recomandarilor producatorului si nu ar trebui sa fi folosit daca este deteriorat.
In cele din urma, este responsabilitatea angajatorului sa ofere angajatilor orice echipament de protectie necesar si sa se asigure ca acestia poarta, intretin si folosesc corect articolele de protectie. Daca angajatorul nu furnizeaza un echipament adecvat si nu se asigura ca este utilizat in mod corespunzator, se poate confrunta cu actiuni legale in cazul in care un angajat intampina un accident sau sufera o boala cauzata de locul de munca. In plus, atunci cand angajatii sunt nevoiti sa lipseasca din cauza accidentelor de munca, firma are de suferit deoarece productivitatea scade. Asadar, este in interesul oricarui angajator sa puna la dispozitie angajatilor sai echipamentul necesar pentru desfasurarea in siguranta a activitatilor zilnice.
Sanctiunile aplicate in cazul lipsei unui echipament adecvat presupun amenzi constisitoare si suspendarea activitatii. Firma poate avea pierderi foarte mari in perioada de inactivitate, mult mai mari decat o investitie intr-un echipament de protectie special conceput pentru activitatea desfasurata. Articolele necesare sigurantei la locul de munca nu sunt costisitoare, insa pot afecta bugetul companiei daca acestea lipsesc.
https://www.pexels.com/photo/build-builder-construction-construction-worker-585418/