Campania „Vino la vot” realizată de Leo Burnett România pentru Asociația Pro Democrația a fost premiată cu Aur și Argint în cadrul celei de-a 22 ediții a Festivalului Golden Drum de la Portoroz, Slovenia.
Cele două spoturi ale campaniei, Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul, au obținut trofeul de Aur la categoria Film (television, cinema & online), iar întreaga campanie a câștigat și trofeul de Argint la categoria Integrated, potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro.
„Vino la vot” a fost creată pentru a schimba comportamentul românilor cu privire la vot și să încurajeze cât mai mulți oameni să-și exercite acest drept. În contextul în care peste 60% dintre cetățenii României au anunțat că nu doresc să participe la alegerile prezidențiale din noiembrie 2014, Leo Burnett România a readus în atenția lor momentele marcante ale istoriei acestui popor.
Oare, dacă în momentele de cumpănă ale istoriei noastre, nici înaintașii nu se prezentau, unde am fi fost acum? Oare cărei culturi i-am aparține în prezent? Aceasta a fost ideea campaniei menite să scuture conștiințele și să trezească atitudinea civică în fiecare dintre noi.
Spoturile, ai căror protagoniști sunt Mihai Viteazul și Ștefan cel Mare, au pornit de la o realitate istorică – capacitatea incredibilă a românilor de a se fi mobilizat în trecut, în fața pericolului reprezentat de armatele invadatorilor – și rescriu soarta a două bătălii cruciale, de la Călugăreni și Podul Înalt.
„Ne bucurăm de recunoașterea pe care campania „Vino la vot” o are în rândul industriei de specialitate. Acest premiu confirmă faptul că aceasta este una dintre cele mai puternice campanii mediatice pentru o cauză civică din România în ultimii ani. Suntem cei mai mulțumiți mai ales de impactul campaniei – participarea crescută la exercițiul democratic al votului! Mulțumim Leo Burnett România pentru creativitate și întreg sprijinul!”, a spus Ionuț Țața, președintele Asociației Pro Democrația.
Campania „Vino la vot” s-a aflat și pe shortlist-ul Festivalului de la Cannes Lions 2015, la categoriile Direct (Use of Social Audience in a Direct Marketing Campaign), Promo & Activation (Integrated Campaign Led by Promotion and Activation) si PR (Charity & not for Profit).