Campania Empty Classroom, într-un mall din București. Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de rechizite și cărți noi

10 sept. 2021
111 Afișari
Campania Empty Classroom, într-un mall din București. Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de rechizite și cărți noi
Campania Empty Classroom, într-un mall din București. Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de rechizite și cărți noi

Campania Empty Classroom, într-un mall din București. Copiii din comunitățile vulnerabile încep școala și au nevoie de cărți și rechizite noi. Haideți să dăm o mână de ajutor.

Campania Empty Classroom, într-un mall din București. Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de rechizite și cărți noi.

Campania Empty Classroom, într-un mall din București

București, luna septembrie, anul 2021 – Sunt în toi pregătirile pentru un nou an școlar, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România, accesul la rechizite este dificil: 4 din 10 părinți din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți, manuale sau rechizite pentru copii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile de zi cu zi.

Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?

Potrivit statisticilor World Vision, 25% dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală. În anul 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat pentru copii rechizitele și cărțile atât de necesare, pentru că au fost nevoiți să facă economii. Din 2018 și până acum, rata a crescut aproape dublu, la acel moment 21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți pentru copii lor. Totodată, dacă în anul 2018, 84% dintre participanții la studiu spuneau că au întotdeauna suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în anul 2020 accest procent a scăzut la 74%.

Cum se poate umple o sală de clasă goală?

Pentru copiii din comunitățile vulnerabile, Mega Mall împreună cu World Vision România lansează Empty Classroom – campanie de strângere de cărți și rechizite noi pentru cei mici. Toți cei ce vor să doneze cărți (atât noi, cât și second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați ZILNIC în Mega Mall din București. Puteți interacționa cu voluntarii World Vision într-un spațiu special amenajat la nivelul -1, lângă magazinul Sportissimo. Spațiul prezintă conceptul campaniei și anume, o sală de clasă cu bănci și rafturi goale.

Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de rechizite și cărți noi

„Pentru copiii din aceste medii vulnerabile, lipsa de cărți se traduce dincolo de prezentul imediat și înseamnă, de cele mai multe ori, o șansă pierdută la un viitor mai bun, mai performant și mai stabil financiar. Ne dorim să venim în întâmpinarea acestei situații și, alături de World Vision România și cu ajutorul clienților noștri să aducem o alternativă pentru noile generații de copii din mediile defavorizate”, a declarat Marius Barbu, Asset Director NEPI Rockcastle.

Proiectul își propune să sprijine peste 5.000 de copii din comunitățile vulnerabile din București, Ilfov, Constanța, Ialomița, Satu-Mare, Piatra- Neamţ, Mureş, Sibiu, Brăila, Galaţi , Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.

Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: >. Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Campania Empty Classroom se sefășoară în perioada 8 – 28 septembrie și are loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din România: Mega Mall București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.

Campaniei s-au alăturat și personalități publice precum: Laura Cosoi, Oana Cuzino sau Connect-R. Aceștia și-au arătat suportul și au donat cărți și rechizite. De asemenea, au împărtășit povești despre cărțile preferate din copilărie.

#ResponsiblyTogether

Cookies