Bucureștenii și nu numai care au călătorit duminică, 2 noiembrie, cu trenul de noapte București-Vatra Dornei au trăit o povestre de coșmar.
Locomotiva trenului aflată la tracțiune s-a defectat de mai multe ori, iar în final a fost înlocuită.
Călătorii au așteptat 3 ore ca să ajungă într-un final la destinație.
Cei care au călătorit duminică, 2 noiembrie, cu trenul de noapte București-Vatra Dornei, au trăit clipe de coșmar. Pe traseu, o locomotiva aflată la tracțiune s-a defectat de mai multe ori.
A fost înlocuită în final, dar călătorii au avut de aștreptat încă trei ore, potrivit Club Feroviar.
Potrivit unui calcul matematic extrem de simplu, călătorii din tren au petrecut peste 12 ore în acel tren.
Conform sursei citate, trenul IRN 1653 operat de SNTFC CFR Călători a plecat din București Nord duminică seara, cu 34 de minute întârziere față de ora din livret, 22:36.
Acesta ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, Vatra Dornei Băi, luni dimineață la ora 7:41.
Garnitura avea în compunere 14 vagoane, printre care și o grupă de vagoane de Botoșani, precum și cinci vagoane care urmau să ajungă la Electroputere VFU Pașcani, pentru reparații.
Pasagerii s-au resemnat în cele din urmă cu întârzierea de la plecare, mai ales că mulți dintre ei aveau bilete la vagon de dormit sau vagon cușetă și urma o noapte de somn. Din păcate, însă, întârzierea s-a tot mărit pe traseu, din cauza unor repetate probleme tehnice.
Prima defectare a apărut în județul Bacău, la Sascut. Acolo au apărut primele probleme la locomotiva aflată la tracțiune, EA 717, mai exact la vitezometru. Au fost rezolvate, iar trenul și-a continuat traseul până la Bacău, unde a fost detașat un vagon.
La plecarea din Bacău, garnitura acumulase o întârziere de 82 de minute, potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
De asemenea, la Itești locomotiva EA 717 s-a defectat din nou.Mecanicul de locomotivă a reușit să rezolve problema în câteva minute.
Trenul a pornit din nou.
La Pașcani s-au mai acumulat ceva minute de întârziere. La baza întârzierii au stat câteva probleme. Trenul a circulat pe stânga o perioadă, iar apoi a lipsit aderența pe șine.
În stația Pașcani s-au mai strâns alte șase minute de întârziere. Au fost detașate cele patru vagoane ce urmau să ajungă la uzina reparatoare de material rulant.
Mai apoi lahalta Lespezi locomotiva s-a defectat definitiv. A fost solicitată locomotiva de ajutor, A fost adusă locomotiva EA 199. S-au mai adăugat alte 78 de minute de întârziere.
Mai apoi alte întârzieri au început să apară. De această dată au fost cauzate de unele restricți de viteză impuse pe traseu.
La Verești a detașat grupa de Botoșani. În stația CF Suceava au mai fost detașate un vagon și locomotiva EA 717 care se defectase.
Totodată, la plecarea din Suceava spre Vatra Dornei Băi, trenul înregistrase o întârziere de 198 de minute. La Gura Humorului a ajuns la 200 de minute.
La Vatra Dornei Băi a ajuns în 193 de minute, a recuperat pe traseu.
A ajuns la 10:59 în loc de 7:41.
Club Feroviar a precizat că aceste problemele apărute la acel tren nu au fost comunicate public prin niciun canal.