ARHIVA B365

Călătoria cu metroul s-ar putea scumpi aproape lunar, în următorii trei ani

„Eu nu ştiu ce scrie exact în scrisoarea Fondului pentru că n-am primit nimic. O majorare de 40% poate să se aşeze peste vreo 3 ani de zile, dar nu ştiu cum. Oricum, scumpirea trebuie să se întindă pe o perioadă mai mare decât un an. E mai corect să spunem aşa”, a precizat pentru B365.ro directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udrişte, care a adăugat că sarcinile trasate de FMI ar trebui duse la îndeplinire astfel încât impactul asupra populaţiei să fie cât mai mic.

„Vor trebui puse în aplicare măsurile impuse de Fond şi va trebui să găsim soluţii prin care să facem de aşa manieră încât nici călătorul să nu simtă şi, în acelaşi timp, subvenţiile pe care le primim să fie micşorate. Când vii cu o majorare de 15% o dată îl dărâmi pe om, dar când vii cu 3% la una, două, trei, patru sau cinci luni se diluează impactul”, a apreciat Udrişte.

După cum susţine şeful Metrorex SA, ajustarea preţului călătoriei cu metroul trebuie făcută „cu tact”. „Trebuie făcută majorarea cu înţelepciune, cu tact. 40% înseamnă foarte mult, dar gradat, pentru că aşa sunt şi recomandările FMI, ajustarea tarifului să se facă gradat, în funcţie de nişte parametri pe care noi încă îi analizăm”, a conchis directorul general al metroului Bucureşti.

În prezent, o cartelă cu două călătorii costă 3 lei, iar una cu zece călătorii – 9 lei. Un abonament valabil o zi  costă 5,5 lei, iar cel săptămânal cu număr nelimitat de călătorii – 15 lei. Pentru abonamentul lunar cu 62 de călătorii bucureştenii plătesc acum 27 lei, în timp ce abonamentul cu număr nelimitat de călătorii este 50 lei. Preţul abonamentului cu număr nelimitat de călătorii a fost scumpit ultima dată în luna septembrie 2010 când Metrorex SA a decis să crească tariful de la 25 de lei.

Conform recomandărilor FMI, ar urma să se scumpească inclusiv biletele de autobuz, troleibuz şi tramvai dar şi călătoriile cu trenul. Ajustarea de preţ în cazul RATB şi CFR este tot de 40%.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button