Călător STB, nemulțumit de felul în care polițiștii rutieri dirijează traficul din Piața Charles de Gaulle. „Un drum de 20 de minute cu autobuzul ajunge să dureze și 40”

09 nov. 2023
453 afișări
Călător STB, nemulțumit de felul în care polițiștii rutieri dirijează traficul din Piața Charles de Gaulle. „Un drum de 20 de minute cu autobuzul ajunge să dureze și 40”
Călător STB, nemulțumit de felul în care polițiștii rutieri dirijează traficul din Piața Charles de Gaulle. „Un drum de 20 de minute cu autobuzul ajunge să dureze și 40” | Foto simbol: Facebook - STB

Traficul din București nu le dă bătăi de cap doar șoferilor, ci și persoanelor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun. Un cititor al publicației ne-a împărtășit experiența sa din perspectiva unui călător care circulă frecvent cu autobuzul și care a fost nevoit să stea mult mai mult decât ar fi trebuit în mijlocul de transport.

Experiența unui bărbat cu transportul public din București

Problema pe care a sesizat-o V. Fălcescu are legătură cu felul în care Brigada Rutieră dirijează traficul din marile intersecții din București, explicând situația cu care se confruntă de mai bine de doi ani circulând cu autobuzul 335.

Problema este modul în care Brigada Rutieră de Poliție înțelege să fluidizeze traficul în marile intersecții din București, ținând astfel pe loc sute de oameni aflați în autobuzele STB.

Cazul concret pe care vi-l prezint este cel al intersecției de la Piața Charles de Gaulle, acolo unde aproape în fiecare dimineață agenții de poliție care dirijează traficul dau prioritate autoturismelor care vin din direcția Piața Victoriei pe B-dul. Aviatorilor și acordă mult prea puțin timp celor care intră în intersecție de pe Calea Dorobanți.

Bărbatul spune că cele șase linii de autobuz care circulă pe Calea Dorobanți sunt ținute pe loc timp de 15-20 de minute de polițiștii care gestionează intersecția, iar un drum de 20 de minute se transformă într-unul de 40.

Pe Calea Dorobanți, cu oprire în stația Piața Charles de Gaulle circulă 6 autobuze diferite (335, 331, 331B, 282, 301, 343) și toate acestea sunt ținute pe loc circa 15-20 de minute din cauza modului în care poliția gestionează intersecția. În această situație se ajunge ca un drum pe linia 335 de la Ștefan cel Mare la Aeroport Băneasa care ar dura 20 de minute, să dureze până la 40 de minute.

V. Fălcescu a realizat mai multe screenshoturi în această dimineață pentru a arăta câte autobuze se împotmolesc înaintea Pieței Charles de Gaulle.

Imaginile atașate acestui email sunt capturi de ecran pe care eu le-am realizat astăzi, în data de 09.11.2023 la ora 8 dimineața și în care puteți observa cum un număr de 15 autobuze de pe toate liniile menționate mai sus sunt strânse înaintea Pieței Charles de Gaulle. O spun din experiența a mai bine de 2 ani în care am făcut acest traseu zilnic, în diminețile în care intersecția nu este dirijată de Poliția Rutieră și se circulă după semafoare nu există această situație.

Sursa foto: V. Fălcescu
Sursa foto: V. Fălcescu

Acesta acuză polițiștii rutieri că nu permit trecerea mai rapidă a autobuzelor, având în vedere că într-un mijloc de transport se află mai multe persoane decât într-o mașină.

Aceste linii sunt foarte aglomerate, sunt mii de oameni care se confruntă zilnic cu această problemă pentru că fluxul de autobuze în acea zonă este imens dimineața, dar domnii polițiști nu binevoiesc să permită o trecere mai fluidă și mai rapidă a acestora.

Nu mai zic că, probabil, dacă facem un calcul numărul oamenilor care vin în autobuze pe Calea Dorobanți este mai mare decât al celor care vin în mașini personale pe B-dul Aviatorilor, dar poliția dă prioritate drumului pe care vede mai mult fier.

Bărbatul mai spune că a făcut sesizări către viceprimarul Stelian Bujduveanu și către Societatea de Transport București pentru a intra în dialog cu Poliția Rutieră.

București, locul 2 în lume la aglomerația în trafic

Potrivit unui studiu făcut recent și citat de Financial Times, București se află pe locul doi în lume când vine vorba de aglomerația de pe șosele. Bucureștenii au petrecut anul trecut patru zile și jumătate bară la bară în trafic. Capitala care se află în frunte este cea a Columbiei, Bogota, scrie Digi24.ro.

De exemplu, un bucureștean care a parcurs zilnic, în 2022, câte 10 kilometri, a pierdut, în medie, 107 ore din cauza aglomerației. Acesta a fost rezultatul unui studiu făcut de o companie de navigație auto și citat recent de Financial Times.

Specialiștii în mobilitate sfătuiesc Primăria să investească în dezvoltarea transportului public, nu doar în infrastructură. Totodată, bucureștenilor le este recomandat să apeleze la mijloacele de transport în comun pentru a elimina treptat aglomerația din trafic.

Un lucru care i-ar face, probabil, pe bucureșteni să renunțe la condusul unei mașini este informarea privind condițiile decente din autobuze sau tramvaie, dar și despre programul bine stabilit al mijloacelor de transport în comun. În prezent, autobuzele și tramvaiele au întârzieri, de multe ori, și de zeci de minute.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies