CAF va livra, în noiembrie, prima garnitură din seria de 8 noi trenuri de metrou pentru București

de:
27 oct. 2015
0 afișări
CAF va livra, în noiembrie, prima garnitură din seria de 8 noi trenuri de metrou pentru București

Primul vehicul va ajunge la București la mai puțin de un an de la semnarea contractului cu Metrorex, care stipulează un termen de 15 luni pentru procesul de proiectare, producție, verificare și recepție finală ale primului tren. CAF va continua ritmul accelerat de producție, astfel încât, până la sfârșitul anului, încă două noi trenuri să fie livrate către Metrorex.

Potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro de companie, primul tren din cele opt va fi livrat cu o lună și jumătate înainte de termenul stabilit în contract.

„Primul tren din seria de 8 noi garnituri pentru București este pregătit de livrare. Un al doilea vehicul a fost de asemenea testat sub supravegherea oficialilor Metrorex la unitatea CAF din Spania, trecând cu succes toate probele din fabrică și primind certificatul provizoriu de recepție. Urmează ca, în cel mai scurt timp, să asigurăm transportul primului tren către România, astfel încât el să ajungă în depoul Metrorex în prima jumătate a lunii noiembrie,” a declarat Antonio Campos, CAF Area Director International Business Department.

Noile trenuri produse de CAF pentru București au fost achiziționate în baza unui contract semnat cu Metrorex în noiembrie 2014.

Metrorex a cumpărat, la finele anului trecut, cu 58,6 milioane de euro, încă 8 trenuri de metrou de la compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Metrorex a atribuit, pe 24 noiembrie, un contract pentru achiziţionarea şi punerea în funcţiune a 8 trenuri noi de metrou tip BM3 de la compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles. Valoarea totală a contractului este de 47.288.472 euro fără TVA, respectiv 58.637.705 euro cu TVA. Anunţul a fost publicat marţi, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare pentru că „lucrările / produsele / serviciile suplimentare sunt comandate în condiţiile stricte stabilite în directivă”, potrivit anunţului publicat în SEAP.

Practic, achiziţia celor 8 trenuri de metrou CAF reprezintă o extensie a contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 Euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale.

Noile trenuri incluse în contractul atribuit de Metrorex pe 24 noiembrie sunt similare celor 16 garnituri cumpărate de la CAF în baza unui contract în valoare de 97 milioane de euro semnat în 2011, potrivit companiei spaniole.

Primele trenuri achiziţionate de la CAF în urma acordului din 2011, care a fost extins să includă noua comandă, au fost introduse în circulaţie începând cu data de 9 iulie.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Reamintim că Alstom, firma care asigură mentenanţa trenurilor Metrorex, a depistat că trei perne de aer ale trenurilor CAF sunt stricate. Inginerii spaniolilor de la CAF şi-au asumat problema şi au remediat stricăciunile. În prezent, CAF şi Metrorex derulează o anchetă comună pentru a vedea câte dintre cele 16 trenuri noi prezintă această problemă.

Licitaţia privind noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5, câştigată tot de CAF, a fost BLOCATĂ, după ce DNA a deschis un dosar penal în cauză.

Trei membri din Comisia de evaluare a Metrorex sunt acuzaţi de DNA că au trucat licitația pentru achiziţionarea celor 51 de trenuri noi, destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Ei ar fi favorizat compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA Bilbao, pentru ca aceasta să câştige contractul în valoare de 310 de milioane de euro.

Vezi şi: Cum au câștigat spaniolii de la CAF 400 milioane de euro de la Metrorex pentru trenurile de metrou

           De unde ia Metrorex 400 de milioane de euro pentru trenurile CAF şi câţi bani rămân în ţară

Cookies