ARHIVA B365

Bute a dat greu jos ultimul kilogram, Udrea a dat uşor 590.000 de euro cu TVA

„E firesc să am emoţii la cântar, ultimul kilogram a fost destul de greu de dat jos. Mă bucur că am făcut categoria, primul adversar a trecut. Am făcut categoria uşor, doar azi mi-a fost mai greu. Acum m-am hidratat deja şi voi continua toată ziua să mă rehidratez”, a declarat Bute, conform Mediafax.

Bute şi Mendy şi-au ales mănuşile pentru meciul de sâmbătă: „Este o chestie de cum te simţi, nu e mare diferenţă între ele”, a adăugat românul.

Campionul mondial IBF a mai spus că deja vizualizează prima repriză a meciului cu Mendy: „M-am gândit mult la el, la stilul lui, la strategia mea. Deja vizualizez cum o să fie prima repriză şi cum va continua meciul.Nu mi-am proppus să-l fac KO, obiectivul meu e să câştig meciul”.

El le-a mulţumit celor prezenţi şi le-a transmis românilor că îi aşteaptă la meci.

La cântarul oficial au participat peste 200 de persoane, iar fanii l-au aclamat pe Bute şi i-au scandat numele.

Pe de altă parte, organizatori vor pune la dispoziţie 15 mingi semnate de Bute şi Mendy pentru a fi vândute în scopuri caritabile.

Lucian Bute îşi va pune în joc pentru a opta oară centura mondială, în faţa francezului Jean Paul Mendy, sâmbătă, în cadrul galei „Campion pentru România”, ce va avea loc la Romexpo şi va fi transmisă de Pro TV.

MDRT va plăti 590.000 euro, fără TVA, pentru expunerea brandului naţional turistic pe ringul de box la meciul dintre Lucian Bute şi Jean Paul Mendy, valoarea totală a contractului încheiat între instituţie şi organizatorul galei, o firmă a lui Rudel Obreja, fiind de 1,93 milioane euro, fără TVA.

Banii către firma organizatoare a galei, Europlus Computers, deţinută de preşedintele Federaţiei Române de Box, Rudel Obreja, vor fi plătiţi integral doar dacă sunt respectate toate prevederile contractuale.

Preţul solicitat de Europlus Computers a fost de 2,239 de milioane euro, fără TVA dar, în urma negocierii cu reprezentanţii MDRT, acesta a fost redus la 1,93 de milioane de euro, fără TVA. Banii vor fi plătiţi de minister din fonduri europene destinaţi promovării brandului turistic naţional.

Contractul are ca obiect „prestarea serviciilor de promovare a României ca destinaţie turistică şi a brandului turistic naţional, pe plan naţional şi internaţional, în cadrul evenimentelor desfăşurate cu ocazia organizării Galei Internaţionale de Box Profesionist, în data de 9 iulie 2011”.

Contractul a fost încredinţat conform OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.

Astfel, MDRT va prezenta „frunza” din brandul naţional turistic pe mai multe elemente din cadrul galei, ringul şi arena de box, echipamentele boxerilor români, pe biletele de acces, pe bannere, mash-uri, spoturi TV, pe internet etc.

Din totalul de 590.000 de euro reprezentând preţul expunerii pe elementele arenei, expunerea centrală a logo-ului turistic pe podeaua ringului costă 130.000 de euro, fără TVA, iar restul banilor reprezintă costul expunerii pe prima coardă a ringului, pe celelalte corzi, pe colţurile ringului, pe stâlpii acestuia, pe întinzătoarele corzilor ringului şi pe lateralele inferioare ale acestuia. Europlus Computers a asigurat MDRT de o audienţă a acestor elemente de 2,45 milioane de persoane, dintre care 1,52 milioane în direct.

Ministerul ar urma să plătească pentru drepturi de expunere a logo-ului turistic al României la evenimentele organizate cu prilejul galei de box, reflectate în media, suma de 319.000 de euro, fără TVA. Astfel, pentru o audienţă estimată de 5,08 milioane de persoane la mediatizarea sosirii lui Lucian Bute la aeroport, drepturile de expunere ale brandului sunt estimate la 27.000 de euro. La suma totală de 319.000 de euro contribuie şi expunerea logo-ului turistic prin mediatizarea altor evenimente, cum ar fi sosirea în ţară a adversarului lui Bute, antrenamentul cu public, conferinţele de presă dinaintea şi de după gală şi cântarul oficial.

Pentru drepturile de expunere outdoor ale logo-ului turistic la locaţia în care se va desfăşura gala de box, MDRT ar trebui să plătească 65.000 de euro, fără TVA, iar pentru drepturile de expunere indoor în acelaşi perimetru suma este de 260.000 de euro fără TVA.

Expunerea brandului pe materialele de promovare, sub forma product placement-ului, adică pe biletele de acces la eveniment, pe panouri publicitare, inclusiv electronice, amplasate în mai multe zeci de locuri din Bucureşti, pe cele 10.000 de afişe lipite în întreaga ţară, precum şi pe alte elemente, costă 210.000 de euro, fără TVA.

Pentru standurile de informare şi promovare turistică pe care MDRT le va amenaja în zona unde se desfăşoară gala se plătesc 21.000 de euro, fără TVA, iar afişarea brandului naţional turistic pe toate biletele de intrare costă 10.000 de euro, fără TVA.

Dreptul de expunere a logo-ului turistic pe echipamentul boxerilor români care vor evolua în gală a fost estimat la 100.000 de euro, fără TVA, iar expunerea frunzei pe suporturile mobile în timpul galei costă 50.000 de euro, fără TVA.

În ceea ce priveşte expunerea brandului pe posturile de televiziune, preţul negociat cu organizatorul galei, firma Europlus Computers, a fost de 125.000 de euro, fără TVA, pentru ShowTime (în baza contractului de exclusivitate pe care Lucian Bute îl are peste ocean) şi Pro TV Internaţional, şi de 140.000 de euro, fără TVA, pentru „cel puţin două televiziuni din ţările-ţintă ale MDRT”. Aceste date sunt înscrise la rubrica „Servicii de expunere achiziţionate de la organizatorul Galei de box profesionist în care va boxa Lucian Bute”.

Expunerea „frunzei” în presa scrisă naţională şi internaţională, pentru o audienţă estimată de 2 milioane de cititori, va costa 50.000 de euro, fără TVA.

Prin contract, s-au stabilit ţinte de audienţă, adică un număr minim de telespectatori, şi minim de două televiziuni din ţările de pe pieţele ţintă principale din care România şi-a propus să atragă turişti.

Organizatorul Galei „Bute – Mendy”, firma Europlus Computers SRL, a asigurat cu titlu gratuit, aşa cum arată raportul de atribuire, „expunerea imaginii de brand turistic al României pe canalele postului Eurosport (1 şi 2), care va transmite selecţiuni, înregistrări, ştiri”, precum şi „asocierea imaginii brandului turistic al României cu imaginea lui Lucian Bute într-un clip de promovare”.

Tot ca bonus, este şi expunerea logo-ului turisic al României în mediul online (youtube, site-uri de specialitate, site-ul Federaţiei Române de Box etc.).

În fundamentarea achiziţionării de spaţii de expunere media în cadrul galei de box a fost realizat un studiu pe baza căruia s-a urmărit obţinerea de costuri pentru publicitate sub preţul practicat pe piaţa liberă.

Astfel, de exemplu, pentru drepturile de expunere pe elementele arenei valoarea totală estimată de studiu a fost de 1,4 milioane de euro, iar preţul negociat şi cel care va fi plătit este de 590.000 de euro, fără TVA, cu condiţia să fie respectate clauzele contractuale.

Plata acestui contract a fost gândită în funcţie de atingerea unor ţinte de audienţă în momentele în care este vizibil pe ecran brandul turistic, iar atingerea a doar o parte dintre aceste ţinte aduce după sine şi diminuarea proporţională a sumelor plătite, evaluarea urmând să fie realizată de un auditor independent şi autorizat.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button